اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

مسابقات روبوکاپ بستر مناسبی برای تحقق تولید ملی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: برگزاری مسابقات روبوکاپ که توسط مراکز آموزش عالی و دانشگاهی انجام می‌شود می‌تواند در راستای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی حرکت کند.

مسابقات روبوکاپ بستر مناسبی برای تحقق تولید ملی است

حجت‌الاسلام علی صفی‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین ‌با تأکید به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مطرح شده است، بیان کرد: مقام معظم رهبری همانند سال‌های گذشته خط و مشی و شعار حکیمانه‌ای را مطرح کردند که هم به خاطر اینکه نیاز درونی کشور و هم منطقه خاورمیانه است و نیز تحریم‌های سنگین اقتصادی و دیگر امور که از سوی دشمنان بر ایران اسلامی و ملت ما تحمیل شده بسیار به جا و به موقع است که باید همه به آن دقت کافی داشته باشند.

وی ادامه داد: بستر رسیدن به تولید علمی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که در سال گذشته با عنوان سال جهاد اقتصادی عنوان شد، در کشور ایجاد شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به برگزاری مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد اشاره کرد و گفت: برگزاری اینگونه مسابقات علمی و یا برنامه‌های دیگر فرهنگی که توسط مجموعه متولیان فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی  و در دیگر مراکز آموزش عالی و دانشگاهی باید انجام می‌شود باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کند و شکل بگیرد.

* مسابقات روبوکاپ عاملی برای رسیدن به توفیقات علمی مناسب در کشور

وی اضافه کرد: اگر امروزه در کشورهای دیگر جهان توفیقات علمی که حادث شده است را می‌بینیم، به علت اهمیت دادن آن کشورها به تولید داخلی خود است.

صفی‌خانی اضافه کرد: کشورهای پیشرفته دنیا به دلیل توان مالی خوبی که دارند، با تلاشی و همت خود امروزه توانسته‌اند از علم بهره‌برداری مناسبی داشته باشند و این امر نشانگر این مطلب است که ما نیز می‌توانیم با عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در این راستا به توفیقات علمی خوبی دست پیدا کنیم و از آن کشورها نیز در بحث علمی جلوتر باشیم.

وی افزود: ‌برگزاری مسابقاتی همچون مسابقات بین‌المللی آزاد روبوکاپ می‌تواند زمینه را برای رسیدن به جایگاه رفیع علمی جهان و بهره‌برداری از علم فراهم کند.

 

* اهمیت استفاده از نیروی انسانی کارآمد

صفی‌خانی افزود: زمانی می‌توانیم موفقیت‌های خوب و والایی را در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم که انسان‌های بزرگی را تربیت کرده باشیم و این مهم یکی از رسالت‌های دانشگاه است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: نیروی انسانی اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور است به طوری که جوانان یک مملکت می‌توانند سرمایه آن کشور باشند.

وی ادامه داد: به تعبیر بزرگان اهل فن در کار، 70 درصد نیروی انسانی و 30 درصد امکانات و تجهیزات مؤثر است.

صفی‌خانی بیان کرد: نیروی انسانی می‌تواند همراه با تولید دانش و تولید فرهنگ در تمام عرصه‌های یک کشور، آن کشور را به جایگاه شایسته‌ای برساند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روایاتی از حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در مورد علم و حکمت گمشده انسان مؤمن اشاره کرد و افزود: روایات فراوانی از این حضرت در مورد علم و حکمت گمشده انسان مؤمن بیان شده، که می‌فرمایند علم را فرا بگیرید.

صفی‌خانی اضافه کرد: پیامبر اکرم نیز فرموده‌اند علم را فرا گیرید حتی از کافر و یا منافق که این موضوعات اهمیت فراگیری علم را بیش از پیش آشکار می‌کند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خاطر نشان کرد: علم و حکمت که در دستورات دینی بحثی از آن مطرح شده است در واقع جایگاه شایسته‌اش در اندیشه و قلب انسان‌های مؤمن است که باید در زندگی آنها متبلور شود.

صفی‌خانی در پایان تأکید کرد: مسابقات روبوکاپ می‌تواند نویدبخش درخشش حیات علمی و حیات معنوی در آینده کشور ‌باشد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول