اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان خبر داد

امحای 4 تن انواع مواد مخدر غیر قابل استحصال در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: هم‌زمان با هفته مبارزه با مواد مخدر در استان اصفهان بیش از چهار تن انواع مواد مخدر غیر قابل استحصال امحا می‌شود.

امحای 4 تن انواع مواد مخدر غیر قابل استحصال در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان نبی‌الله شاه‌محمدی ظهر امروز در همایش جهانی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به اهم اقدامات این ستاد در سال گذشته اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد استان اصفهان در راستای کاهش استفاده از مواد مخدر اقدام برگزاری کلاس‌های پیش‌گیری از اعتیاد در مراکز صنعتی و کارخانجات کرده است که تاکنون موفق به آموزش بیش از 120 هزار نفر در مرحله پیش‌گیری اولیه ترک اعتیاد شده است.

وی با بیان اینکه آموزش مربیان و کادر متخصص با همکاری دانشگاه اصفهان را در راستای پیش‌گیری اولیه اعتیاد داشته‌ایم، افزود: بهره‌برداری از مرکز نگه‌داری از معتادان در زمان کاهش آسیب هم‌زمان با دهه فجر با حضور استاندار و مسئولان کشوری و دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر بهره‌برداری شد.

رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان تصریح کرد: افتتاح اردوگاه اسد آباد به منظور نگه‌داری محکومان به مواد مخدر و تفکیک آنها از سایر محکومان جرایم عمومی از دیگر اقدامات این ستاد است.

*تجهیز گلوگاه‌های استان به مراکز ایست و بازرسی

وی تشکیل پژوهشکده اعتیاد با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان را از دیگر برنامه‌های این ستاد برشمرد و گفت: پی‌گیری برای اشتغال بهبود یافتگان از پدیده اعتیاد از مهم‌ترین اقداماتی است که با همکاری فرماندهی انتظامی استان اصفهان صورت گرفته است.

شاه‌محمدی با بیان اینکه که در این راستا تعداد 70 نفر در مرکز خمینی‌شهر زیر پوشش و بیمه هستند، گفت: امسال براساس سند جامع پیش‌گیری از اعتیاد توسط شورای هماهنگی با مواد مخدر و همکاری مسئولان استانی آموزش 2 میلیون نفر از معضل اعتیاد را در برنامه کاری خود داریم.

وی از تجهیز گلوگاه‌های مصوب و غیر مصوب استان تا پایان سال خبر داد و افزود: مرکز ایست بازرسی سه راهی جندق آغاز به کارکرده است که به زودی افتتاح رسمی آن در آینده انجام می‌شود.

رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان شرکت در جلسات شورای فرعی هماهنگی شورای شهرستان‌ها توسط کارشناسان و جانشینان را از دیگر برنامه‌های سال گذشته این ستاد برشمرد و گفت: در شهرستان مبارکه در اردوگاه اسدآباد یک‌ هزار و 400 تخت براساس استاندار جهانی به اردوگاه محکومان به مواد مخدر اضافه شده است.

*کشف 22 تن انواع مواد مخدر در سال گذشته در اصفهان

وی از کشفیات 22 تن انواع مواد مخدر توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی استان از جمله اداره‌کل اطلاعات، فرمانده انتظامی و سپاه صاحب‌الزمان(عج) خبر داد و تصریح کرد: بیش از چهار تن از مواد مخدر غیر قابل استحصال در شهرستان مبارکه با حضور مسئولان استانی در روز 12 تیرماه جاری امحاء می‌شود.

شاه‌محمدی هم‌چنین گفت: اجرای طرح جامع شهر پاک توسط بسیج تمامی مراکز درمانی (کمپ) براساس دستورالعمل‌های اجرایی سازمان به ویژه دستگیری معتادان خطرناک، تزریقی و بی‌بضاعت برای درمان در مرکز درمان در مرکز قلعه‌شور براساس ماده 16 قانون توسط فرماندار اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

وی ساماندهی مراکز اقامتی با همکاری اعضای کمیته مشارکت مردمی به منظور ارائه خدمات درمانی بهتر به معتادان، پی‌گیری لازم در راستای تجهیز ایستگاه‌های بازرسی در گلوگاه‌های استان و مجهز شدن به تجهیزات مدرن و الکترونیکی حفاظت و امنیت را از دیگر برنامه‌های این ستاد برشمرد.

*نگه‌داری 60 نفر معتاد زن در دو کمپ اعتیاد بانوان استان

رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از ساخت دو کمپ ترک اعتیاد بانوان در محل قلعه‌شور و عاشق‌آباد اصفهان زیر نظر بهزیستی خبر داد و گفت: حدود 60 نفر از زنان معتاد در این کمپ ترک اعتیاد به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: در سال گذشته 2 میلیارد تومان فروش اموال منقول و غیر منقول ناشی از جریان مواد مخدر و مصادره با احکام قضایی صادر و مبلغ ریالی آن به خزانه دولت واریز شده است.

شاه‌محمدی هم‌چنین از افتتاح شش مرکز ترک اعتیاد شیشه و روان‌گردان توسط کمیته درمان شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری دانشگاه اصفهان خبر داد و گفت: به زودی این مراکز تا چند ماه آینده افتتاح می‌شود.

*رونمایی از میثاق‌نامه عملی مبارزه با مواد مخدر در اصفهان

وی تصریح کرد: در این هفته تنظیم میثاق‌نامه عملی با مسئولان مراکز اقامتی میان مدت (کمپ) مبارزه با مواد مخدر رونمایی می‌شود.

رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان هم‌چنین از همایش بیش از 5 هزار نفر از بهبود یافتگان از اعتیاد به همراه خانواده‌های خود در سالن ملت شرکت ذوب‌آهن امام خمینی(ره) جنب پارک قلمستان در روز 20 تیرماه خبر داد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول