اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین بار در بشرویه محقق می‌شود

آغاز جشنواره کتیبه‌های سفالی خراسان جنوبی / آمادگی بشرویه برای جشنواره ملی

خبرگزاری فارس: برای دومین بار جشنواره کتیبه‌های سفالی و نقوش اسلامی استان خراسان جنوبی در بشرویه برگزار می‌شود.

آغاز جشنواره کتیبه‌های سفالی خراسان جنوبی / آمادگی بشرویه برای جشنواره ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بشرویه عصر یکشنبه در جمع مسئولان شهرستان بشرویه اظهار داشت: شهرستان بشرویه جایگاه هنری والایی دارد و این قابلیت را دارد که با استفاده از ظرفیت و استعداد هنری هنرمندان در قالب خلق آثار هنری شناسانده شود.

طاهره کیانی ادامه داد: هنر کتیبه‌سازی از آن دسته هنرهایی است که با عمق قوی فرهنگی مذهبی برگرفته از نقوش اسلامی رنگ و لعاب مذهبی و معنوی به خود گرفته و نمایانگر فرهنگ و تمدن شاخص هر منطقه است.

وی با اشاره به بافت تاریخی و فرهنگی بشرویه و وجود اماکن مذهبی اذعان کرد: کار با گل و سازه‌های سفالی علاوه بر آشنایی کودکان با هنرهای اسلامی در برقراری ارتباط با مضامین و مفاهیم قرآنی و اسلامی موثر است و موجب نهادینه‌سازی فرهنگ و مذهب می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بشرویه افزود: با هدف برقراری رابطه عاطفی و عقلانی بین محیط پیرامون و هنرهای سنتی و تاریخی با استفاده از ساخت و سازهای گلی و سفالی با نقوش اسلامی سال گذشته نخستین جشنواره کتیبه‌های سفالی و نقوش اسلامی استان خراسان جنوبی به لحاظ تناسب موضوعات با بافت تاریخی و باستانی در شهرستان بشرویه برگزار شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره مهر ماه سال گذشته با ارسال 120 اثر از مربیان و و اعضای مراکز و کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان بشرویه، فردوس، سربیشه، نهبندان، قاینات و مراکز یک و سه بیرجند به دبیرخانه جشنواره در منزل تاریخی ملامحمد تقی معروف به بمانه برگزار شد.

کیانی یادآور شد: شهرستان بشرویه با 50 اثر برگزیده رتبه اول به لحاظ تعداد آثار را به خود اختصاص داد که آثار رسیده در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال توسط هیئت داوران مورد قضاوت قرار گرفت.

وی عنوان کرد: امسال نیز جشنواره کتیبه‌های سفالی با میزبانی بشرویه در سطح وسیع‌تر برگزار می‌شود که کلیه هنرمندان و علاقمندان به هنر کتیبه‌سازی می‌توانند با خلق کتیبه‌های سفالی با نقوش اسلامی یا حتی بافت تاریخی و باستانی منطقه در این جشنواره شرکت کنند.

شهرداری و شورای اسلامی بشرویه نیز آمادگی کامل خود را برای فراهم کردن امکانات برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره در سطح ملی اعلام کردند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول