اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظرف دو ماه آینده

نخستین بازارچه‌های الکترونیک روستایی خراسان‌رضوی افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول توسعه شهرها و روستاهای الکترونیک خراسان‌رضوی گفت: نخستین بازارچه الکترونیک روستایی در خراسان‌رضوی تابستان امسال افتتاح می‌شود.

نخستین بازارچه‌های الکترونیک روستایی خراسان‌رضوی افتتاح می‌شود

نوید کمالی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در فاز ابتدایی بیش از 3 هزار و 500 روستای خراسان‌رضوی آماده ارائه خدمات آموزش از راه دور رایگان با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین آموزشی می‌شود تا بتوانند از خدمات این نوع بازارچه ها استفاده کنند.

وی با اشاره به سه شاخصه اصلی پروژه بازارچه‌های الکترونیک خاطرنشان کرد: توسعه با بهره‌گیری از منابع انسانی هر روستا، استفاده از منابع طبیعی و توانمندی‌های هر منطقه و قالب‌بندی فرآیند توسعه از شاخصه‌های اجرای این طرح است.

کمالی افزود: با احداث بازارچه‌های الکترونیک در هر روستا زمینه و فرصت معرفی و فروش محصولات به صورت مستقیم توسط کشاورز به خریدار داخلی یا بین‌المللی بدون دخالت واسطه‌گران سودجو مهیا می‌شود.

مسئول توسعه شهرها و روستاهای الکترونیک خراسان‌رضوی تصریح کرد: یکی از مزایای استفاده از بازارچه‌های الکترونیک فراهم کردن شرایط فروش تضمینی برای کشاورزان است.

وی با اشاره به حضور هیئت تجاری ایتالیا در خردادماه سال جاری و استقبال تجار این کشور از خرید مستقیم از کشاورزان گفت: با توجه به سود متقابل این نوع خرید، کشاورزان به صورت مستقیم می‌توانند آمادگی خود را برای خرید از بازارچه‌های الکترونیک اعلام کنند.

کمالی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزشی برای نخستین‌ بار در استان با تاسیس یک مرکز جامع آموزشی مجازی با دریافت مجوزهای لازم از قطب‌های آموزشی کشور در حوزه صنعت و کشاورزی و با مشارکت سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی در پورتال‌های جامع روستایی می‌توانیم جدیدترین و به روزترین دوره‌های آموزشی را با حداقل هزینه به مخاطبان روستایی انتقال دهیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول