اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نمین:

شیطان در بازار اسلامی دنبال ربا و حرام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نمین گفت: شیطان در بازار اسلامی به دنبال رونق دادن ربا، افزایش قیمت و رفتار غیرانسانی و اسلامی است که باید مراقبت بیشتری داشته باشیم.

شیطان در بازار اسلامی دنبال ربا و حرام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی عصر امروز در نشست با جامعه اصناف و بازاریان نمین اظهار داشت: چنین حرکت‌های مخرب خواست دشمنان است چرا که آنها نمی‌خواهند ملت ایران به ویژه نظام اقتصادی آنها روی آرامش و امنیت را ببیند.

وی با بیان این‌که در سال جهاد اقتصادی باید به تقویت جبهه تولید ملی همت بگماریم، تصریح کرد: بازاری و اصناف ما در تحقق شعار امسال در خط مقدم قرار دارد چرا که اگر جنس ایرانی را عرضه نکند هرگز تقویت جبهه تولید ملی به وقوع نمی‌پیوندد.

رحیمی مهم‌ترین مشکل بازار موجود را بی‌توجهی به برخی از احکام و شئونات اجتماعی توصیف کرد و افزود: بازاری ما باید لبیک‌گوی انجام فریضه الهی باشد و با شنیدن صدای اذان در هر شبانه‌روز و همچنین مشاهده هر انحراف و خطایی امر به معروف و نهی از منکر را گوشزد کند تا آلودگی و گناه و پرسه زدن شیطان در بازار به کمترین میزان برسد.

به گزارش فارس، امام جمعه نمین ضرورت ساماندهی بازار روز و تخته بازار شهر نمین را یادآور شد و خاطر نشان کرد: برای فراهم کردن بستر خرید بیشتر و مطلوب باید فضا و مکان بازار ترمیم و اصلاح شود تا با رونق بیشتر شهروندان حاضر به حضور در این فضاها باشند.

وی با ابراز گلایه از تشکیل نشدن انجمن اصناف در این شهرستان اضافه کرد: انتظار می‌رود با شکل‌گیری انجمن اصناف مشکلات و معضلات برطرف شده و این قشر بتوانند نیازمندی خود را به شکل قانونی و حقوقی پیگیری کنند.

در این جلسه تعدادی از اصناف و بازاریان شرکت‌کننده تهیه طرح اصلاح بازار قدیم نمین در زمان شهردار سابق این شهر را خاطر نشان کرده و از بلاتکلیف ماندن اجرای این طرح به سبب سردرگمی اصناف و بازاریان گلایه کردند.

به گزارش فارس، در جلسه مشابه در شهرستان بیله‌سوار نیز امام جمعه شهرستان بیله‌سوار اصناف و بازاریان را بازوان توانمند اقتصادی نظام اسلامی توصیف کرده و ضرورت همکاری آنها را با دستگاه‌های مرتبط خواستار شد.

حجت‌الاسلام کریم قیاسی بیان کرد: بزرگ‌ترین رسالت بازاری ما امروز تأمین و تهیه کالای داخلی مورد نیاز مردم است و در این فروش و عرضه کالا نیز باید عدالت و مروت رعایت شود.

وی با انتقاد از برخی گرانی‌ها در سطح جامعه گفت: البته موضوع گرانی با گران‌فروشی بایستی درست و دقیق تفکیک شود تا مبادا بازاری ما متهم به گران‌فروشی باشد.

قیاسی از دست‌اندرکاران حوزه اقتصاد خواست برای تعدیل قیمت‌ها یک راه حل منطقی بیندیشند چرا که رشد روزافزون قیمت کالا و خدمات مردم را به شدت رنج می‌دهد.

امام جمعه بیله‌سوار خاطرنشان کرد: دولت در مهار برخی از گرانی‌ها می‌تواند از اتحادیه‌ها و صنوف بازار استفاده کرده و شرایط بهتری را در خدمتگزاری به مردم فراهم آورد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول