اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از گذشت 44 سال

پونل – خلخال نیمه‌ دوم سال بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: بعد از گذشت 44 سال از آغاز عملیات محور خلخال – پونل این جاده نیمه دوم امسال آماده عبور می‌شود.

پونل – خلخال نیمه‌ دوم سال بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در جریان بازدید از چندین طرح راهسازی در شهرستان خلخال اظهار داشت: لایه اول آسفالت این محور انجام شده و تردد به صورت موقت از این محور انجام می‌شود اما با تکمیل لایه دوم و سوم تا پایان تابستان از آغازین روزهای نیمه دوم سال تردد از این محور انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این محور مواصلاتی دسترسی مردم منطقه را به شمال کشور سهولت بخشیده و کاهش مسیر و زمان مسافرت به استان گیلان را شاهد می‌باشیم.

عبداللهی با بیان این‌که عملیات اجرایی 15 کیلومتر از لایه دوم آسفالت راه خلخال به پونل آغاز شده است، خاطر نشان کرد: هر چند در سال‌های گذشته در حوزه استحفاظی گیلان آسفالت شده اما امکانات ایمنی جاده نظیر گاردریل و علایم راهنمایی و رانندگی ناقص بوده که با تکمیل آن به ویژه در 15 کیلومتر باقی‌مانده افتتاح رسمی این پروژه را اوایل مهر ماه شاهد می‌باشیم.

این مسئول با یادآوری این‌که به تدریج ضعف زیرساختی این شهرستان به ویژه در حوزه راه و ترابری در حال برطرف شدن است، اضافه کرد: با عنایت مسئولان هم در حوزه راه روستایی و تکمیل محورهای نیمه تمام حرکت مؤثری از سال گذشته شروع شده و به سرعت نیز کارها در حال انجام است.

وی بیان کرد: این محور که به نام راه سنتو مشهور است از سال 42 شروع شده و بعد از سال‌ها چشم انتظاری مردم به دلایل مختلف که تکمیل پروژه ناقص و ناتمام مانده بود، در حال نهایی شدن است تا تردد در این محور با سهولت بیشتری انجام شود.

فرماندار خلخال ادامه داد: با بهره‌برداری از این محور تردد اهالی در فصل زمستان نیز با اطمینان بیشتر انجام می‌شود و بعید به نظر می‌رسد در فصل کولاک و سرما در جهت تردد مسافران و گردشگران در این محور مشکل خاصی به وجود آید.

به گزارش فارس، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل نیز در این بازدید گفت:‌ طرح ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها در حال اجرا است.

عبدالحسین علی‌اکبری افزود: ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات رانندگی از اهداف اجرای این طرح است که پیش‌بینی می‌کنیم برای اجرای آن 85 میلیون تومان هزینه شود.

وی تصریح کرد: تاکنون طرح ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه در محور اردبیل ـ سردابه و روستای شام‌اسبی اردبیل با صرف 20 میلیون تومان به پایان رسیده و در محور اردبیل ـ پارس‌آباد نیز با 65 میلیون تومان اعتبار در حال اجرا است.

علی‌اکبری در پایان خاطر نشان کرد: طرح ایمن‌سازی فیزیکی عابران و موتورسواران نیز از تیرماه با اختصاص 53 میلیون تومان اعتبار در محورهای نمین، آبی‌بیگلو، اصلاندوز و سه راهی طاهرآباد آغاز شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول