اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از 40 سال؛

جاده خلخال ـ پونل آسفالت شد

خبرگزاری فارس: بعد از 40 سال انتظار اهالی خلخال برای تکمیل جاده نیمه‌تمام خلخال ـ پونل لایه اول آسفالت این جاده عملیاتی و تکمیل شد.

جاده خلخال ـ پونل آسفالت شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل عصر امروز در جریان بازدید از جاده خلخال ـ پونل اظهار داشت: این جاده به طول 81 کیلومتر در دو قطعه اجرایی شده که 30 کیلومتر آن از آسفالت دو لایه برخوردار بوده و مابقی نیز آسفالت یک لایه شده است.
محمدکریم هدایتی افزود: مردم شهرستان خلخال انتظار زیادی کشیدند تا این جاده به بهره‌برداری برسد که با اتمام آسفالت لایه اول ما به دنبال آن هستیم تا آسفالت لایه دوم و سوم را نیز به تدریج انجام دهیم.
وی با یادآوری این‌که برای خط‌کشی، نصب گاردریل و ایمنی‌سازی جاده و همچنین نصب علائم راهنمایی و رانندگی در این جاده به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، تصریح کرد: تاکنون بیش از 15 میلیارد تومان برای اجرایی شدن این جاده هزینه شده است.
هدایتی خاطر نشان کرد: کار ساخت و ساز جاده خلخال – پونل از سال‌های بسیار دور و حتی قبل از انقلاب شروع شده و تاکنون ارقام بسیار زیادی نیز برای تکمیل آن هزینه شده است.
این مسئول اضافه کرد: قبل از دولت نهم تنها 30 کیلومتر این جاده اجرایی و به صورت نیمه‌کاره به حال خود رها شده بود که بعد از روی کار آمدن دولت خدمتگزار اجرای پروژه با سرعت بیشتر انجام شده و 50 کیلومتر این مسیر در شش سال اخیر تکمیل شده و به مرحله اجرا درآمده است.
وی ادامه داد: این محور به دلیل آن که در محدوده خلخال و شمال کشور قرار دارد و در شرایط کوهستانی و برف‌گیری می‌باشد، نیاز به نصب گاردریل و بهمن‌گیر دارد که امیدواریم با تخصیص اعتبار آن به سرعت بتوانیم این پروژه را تکمیل کنیم.
به گزارش فارس، مدیرکل راه و ترابری استان گفت: با پایان یافتن آسفالت لایه اول بلافاصله آسفالت لایه دوم با سرعت انجام می‌شود که انتظار می‌رود با اجرای این پروژه مردم دو استان اردبیل و گیلان و میهمانانی که به این دو استان گردشگرپذیر تردد می‌کنند سفر راحت و ایمنی را داشته باشند.
هدایتی از پیمانکار پروژه خواست با توجه به آغاز فصل سرما در کنار سرعت‌بخشی به اتمام آسفالت لایه‌های دوم و سوم و سایر اقدامات از قبیل نصب گاردریل، ایمن‌سازی محور و خط‌کشی‌ها را انجام دهند.
وی افزود: خدمت‌رسانی به مردم از اولویت این اداره کل است و ما تلاش می‌کنیم در تمام محورها زمینه یک تردد امن و ایمن را برای هموطنان خود فراهم کنیم.
جاده خلخال – پونل بیش از 40 سال پیش شروع شده و از سه سال پیش با پیگیری‌های متعدد و انتخاب پیمانکاران جدید قطعات مختلف آن به سرعت اجرایی شده و امروز آسفالت لایه اول این محور تمام شده و آسفالت لایه بعدی نیز با مساعد بودن شرایط جوی در منطقه آغاز و ادامه می‌یابد.
این محور 81 کیلومتری در دو قطعه تعریف شده که شرکت راه و ساختمانی ثابت‌ راه سبلان و شرکت ایمن بنا کار ساخت این محور را بر عهده دارند.
محور خلخال – پونل دارای شیب کم و مشخصات ویژه یکی از ایمن‌ترین محورهای مواصلاتی شهرستان خلخال به مرکز کشور است که با تردد از این محور حدود 20 کیلومتر فاصله خلخال تا مرکز استان گیلان کاهش می‌یابد و یک ساعت نیز در تردد مردم شاهد کاهش فاصله خلخال با رشت می‌باشیم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول