اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر انجام شد

بهره‌برداری از 6 پروژه راه‌سازی در گرمی

خبرگزاری فارس: طی مراسمی همزمان با دهه مبارک فجر شش پروژه راه‌سازی در شهرستان مرزی گرمی به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 6 پروژه راه‌سازی در گرمی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل در این مراسم 70 مرکز عرضه مستقیم محصولات و تولیدات کشاورزی در شهرهای مختلف استان اردبیل بدون واسطه به میمنت ایام دهه فجر افتتاح شد.

به گفته مدیرکل تعاون روستایی استان، هدف از راه‌اندازی این مراکز عرضه که در شهرهای اردبیل و نمین به صورت آزمایشی افتتاح شده عرضه مستقیم محصولات با قیمت مناسب، عادلانه و بدون واسطه است.

نخستین مرکز عرضه مستقیم تولیدات کشاورزی در نمین در قالب شش غرفه و با سرمایه‌گذاری 25 میلیون تومان راه‌اندازی شد.

در مشگین‌شهر نیز همزمان با ایام دهه فجر دو پروژه آبرسانی به روستای کنده و داش‌بلاغی از توابع بخش مرادلو آغاز شد.

برای تأمین آب شرب این دو روستا یک میلیارد و 700 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده که اهالی 180 خانوار روستایی از نعمت آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

همچنین در ایام دهه فجر کلنگ احداث مجتمع بزرگ آبرسانی سبلان با 11 میلیارد ریال به زمین زده شد که با بهره‌برداری از این مجتمع 72 روستای این شهرستان از آب شرب سالم استفاده می‌کنند.

در شهرستان گرمی نیز تعریض و بهسازی راه رضی ـ امیرکندی، شانه‌سازی راه گرمی ـ بیله‌سوار، تعریض و بهسازی گردنه لنگان، تکمیل راه گرمی ـ انگوت و تازه‌کند ـ قره‌آقاج افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این شش پروژه راه‌سازی در شهرستان مرزی گرمی امتداد راه‌های اصلی، فرعی و روستایی گرمی به ترتیب به 118، 45 و بیش از 740 کیلومتر می‌رسد.

همچنین به میمنت ایام دهه فجر پنج پروژه شیلات و پرورش ماهی در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گفته مدیر شیلات و آبزیان استان این پروژه‌های شیلاتی قادر هستند 22 تن ماهی سردابی و 50 هزار قطعه ماهی زینتی را تولید کنند.

آرمان واعظی با بیان این‌که این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری دو میلیارد ریال افتتاح می‌شود، بیان کرد: بخش عظیمی از این اعتبارات توسط بخش خصوصی و مابقی نیز از طریق تسهیلات بانکی تأمین شده که زمینه اشتغال هفت نفر به صورت مستقیم و 14 نفر به شکل غیرمستقیم را فراهم می‌آورد.

به گزارش فارس، همچنین در شهرستان کوثر آبگیری آزمایشی سد گیوی شروع شد و براساس اعلام مسئولان این سد در نیمه‌اول سال آینده به صورت کامل تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

با بهره‌برداری از جاده جایگزین سد گیوی هدایت خودروها از این مسیر با آبگیری کامل سد امکان‌پذیر است.

با بهره‌برداری از سد گیوی بیش از 500 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت آبی رفته که برای احداث این سد تاکنون 70 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

سد گیوی بر روی رودخانه گیوی‌چایی با حجم مخزن 76 میلیون متر مکعب، هفت سال است که در حال اجرا است که حجم مفید آن نیز 53 میلیون متر مکعب است.

همچنین در این شهرستان با بهره‌برداری از فرستنده شهید جعفرزاده علاوه بر افزایش تعداد شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی 20 روستا نیز با کیفیت مطلوب برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را دریافت می‌کنند که هزینه احداث این فرستنده دو میلیارد ریال اعلام شده است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول