اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان چالوس خبر داد

کشف 14 هزار لیتر مشروبات الکلی در چالوس

خبرگزاری فارس: دادستان چالوس از کشف 14 هزار و 413 لیتر مشروبات الکلی داخلی و 513 قوطی مشروبات خارجی در سه ماه اول سال جاری خبر داد.

کشف 14 هزار لیتر مشروبات الکلی در چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، نبی محسنی بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه بیان کرد: دادسرای انقلاب اسلامی چالوس در آبان سال 83 پس از احیای دادسرا شروع به‌ کار کرد و دارای سه شعبه دادیاری و یک شعبه بازرسی است.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال 90 تعداد پرونده‌های موجودی در دادسرا 3 هزار و 849 فقره و موجودی پایان سال 3 هزار و 704 فقره بوده است، گفت: در طول سال گذشته 8 هزار و 53 فقره پرونده به دادسرا وارد و 8 هزار و 198 فقره مختومه اعلام شد.

محسنی ادامه داد: در سه ماه سال 91 نیز 2 هزار و دو فقره پرونده وارد و یک‌هزار و 700 فقره مختومه اعلام شد.

وی تصریح کرد: آخرین موجودی پرونده‌های ما نیز 4 هزار و 6 فقره پرونده است.

دادستان چالوس از کشف 3 هزار و 905 لیتر مشروبات الکلی داخلی و 3 هزار و 106 قوطی انواع مشروبات الکلی خارجی در سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت 217 دستگاه رسیور، 3 هزار و 669 فقره دیش و 4 هزار و 23 فقره ال‌ام‌بی کشف و ضبط شد.

محسنی درباره مسئل اخلاقی نیز اظهار داشت: 9 مورد پرونده پارتی شبانه در سال گذشته تشکیل و طی آن 89 نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی بیان کرد: همچنین 44 مورد پرونده رابطه نامشروع داشتیم که در این رابطه نیز 163 نفر دستگیر شدند.

این مسئول ادامه داد: در همین مدت یک‌هزار و 710 نفر درباره استفاده از لباس‌هایی با علائم غربی و گروه‌های منحرفه دستگیر شدند.

دادستان چالوس سپس با اشاره به آمار سه ماهه سال جاری نیز گفت: در سه ماه ابتدای سال 91، 14 هزار و 413 لیتر مشروبات الکلی داخلی و 513 قوطی مشروبات خارجی کشف و ضبط شد.

وی اذعان کرد: در همین مدت 28 دستگاه رسیور، یک‌هزار و 93 عدد دیش و یک‌هزار و 439 ال‌ام‌بی ضبط شدند.

محسنی با بیان اینکه در سه ماهه امسال پنج فقره پرونده پارتی شبانه تشکیل و 87 نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند، گفت: 19 مورد پرونده رابطه نامشروع تشکیل و 86 نفر نیز تحویل مقامات قضایی شد.

وی با اشاره به قتل‌های صورت گرفته در شهرستان نیز گفت: سال گذشته هشت فقره قتل در این منطقه صورت گرفت که از این تعداد پنج فقره قتل عمد و سه فقره مشکوک به قتل عمد بودند.

محسنی یادآور شد: پس از انجام تحقیقات توسط اداره آگاهی و شعبه بازپرسی دو فقره از این سه فقره قتل‌ عمد و یک فقره غیرعمد تشخیص داده شد.

وی افزود: از پنج فقره قتل عمدی صورت گرفته سال 90 تعداد دو فقره متهم شناسایی و دستگیر شدند و پس از انجام تحقیقات پرونده در دادگاه کیفری استان در حال رسیدگی است.

این مسئول ادامه داد: دو فقره به جهت متواری بودن متهمان که تبعه افغانی هستند در حال انجام تحقیقات است و یک فقره نیز هنوز شناسایی نشده است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد حفاظت اجتماعی در دادسرا گفت: رسیدگی به پرونده‌های خانوادگی و اختلافات ملکی، تبادل اطلاعات با نیروی انتظامی در کشف جرم و پیشگیری از وقوع جرم در نقاط آلوده از جمله فعالیت‌های این ستاد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول