اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

جذب 80 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در عمران شهری اردبیل

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: در دو پروژه مصوب مشارکتی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی 80 میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

جذب 80 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در عمران شهری اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری ظهر امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: این رقم از طریق سرمایه‌گذاری در دو پروژه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب و سبلان سبز با تصویب شورا جذب شهر اردبیل شده است تا با عملیاتی شدن این طرح‌ها اهالی استان از آن نفع ببرند.

وی با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه جدید سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری‌ها از سوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در این شیوه‌نامه به همت اعضای شورای شهر و به ویژه رئیس کمیسیون شورای اردبیل تغییرات اساسی در جلب سرمایه‌گذاران شکل گرفته است که می‌تواند ریشه حرکت و کار ماندگار و زیر‌بنایی باشد.

شهردار اردبیل از تقویت بخش مشارکتی و جذب سرمایه‌گذاری‌ها به همت شهرداری اردبیل خبر داد و یادآور شد: با راه‌اندازی واحد سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری و همچنین کمیسیون مشارکت جذب سرمایه‌گذاری شورا حرکت‌های خوبی را در تقویت این جبهه موثر شاهد هستیم به طوری که به نظر می‌رسد ادامه همین روند می‌تواند کمر سرمایه‌گذاری در استان را راست نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر اردبیل اعضای شورا به انتخاب حسابرس برای حسابرسی دفاتر شهرداری و سازمان‌های زیر‌مجموعه آن در سال 91 رای داده و با درخواست شهرداری در انتخاب زود‌هنگام حسابرس برای سال آینده موافقت کردند.

در این جلسه همچنین اعضای شورای شهر اردبیل بعد از بحث و بررسی در خصوص نحوه مشارکت شهرداری با شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب مصوب کردند در این پروژه سهم شهرداری 26 درصد لحاظ شده و حق مالکانه در بخش تجاری نیز با شهرداری اردبیل باشد.

پروژه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب با جذب مشارکت بخش خصوصی در 15 طبقه به شکل تجاری و مسکونی در کنار مجموعه شوراسنتر اردبیل در حال احداث است که اعضای شورای شهر مصر بودند حقوق مالکانه شهرداری در بخش تجاری لحاظ شود.

در این جلسه که حال و هوای مشارکتی داشت قرارداد شهرداری با شرکت توسعه و عمران سبلان سبز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد سهم شهرداری از این پروژه 25 درصد به همراه حفظ حقوق مالکانه در بخش خدمات و تجاری لحاظ شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری‌های سراسر کشور قرائت شد که در این ارتباط رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل گفت: این شیوه‌نامه در یک رویکرد و هدف‌گذاری صحیح سعی می‌کند تا در مناطق مختلف کشور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جذب طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی شهری شوند که ما برخی اصلاحیه‌ها را نیز در این شیوه‌نامه ابلاغ کردیم.

علیرضا دباغ عبداللهی تصریح کرد: در این اصلاحیه‌ها مقرر شد تصویب نهایی طرح‌های مشارکتی با نظر اعضای شورای شهر و ارجاع به این پارلمان محلی اتفاق بیفتد و سه نفر از اعضای شورای شهر نیز در جلسات و کمیسیون‌های مرتبط شرکت کرده و با موافقت شهردار طرح‌ها و پروژه‌ها برای تصویب نهایی به شورای شهر ارجاع داده شود.

وی اظهار داشت: این تغییرات در ترکیب اعضا و نحوه تصویب با اعمال پیشنهاد جدید به تایید رسیده و مورد نظر اعضای شورای شهر قرار گرفت که امیدواریم موانع و مشکلات پیش رو نیز با این اصلاحیه برطرف شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول