اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کازرون خبر داد

آغاز عملیات کشت نشای برنج در کازرون

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: عملیات کاشت نشا و تهیه خزانه برنج در سطح هفت هکتار در شهرستان کازرون آغاز شده است.

آغاز عملیات کشت نشای برنج در کازرون

عبدالرسول گندمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهار داشت: مدت زمان ماندگاری نشای برنج در خزانه حدود 40 روز است که پس از طی این مرحله آماده انتقال به زمین اصلی می‌شود.

وی کاشت نشای برنج در زمین اصلی تا مرحله برداشت را حدود سه ماه عنوان کرد و گفت: در طول این مدت لازم است کشاورزان به توصیه کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان توجه کنند تا هم از هدرروی آب جلوگیری شود و هم برداشت خوبی را داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون افزود: در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود حدود 250 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت برنج اختصاص یابد که این میزان در مقایسه با سال گذشته افزایش 20 درصدی را به دنبال دارد.

گندمی در بخش دیگری از سخنانش از عملیات برداشت محصول هندوانه در شهرستان کازرون خبر داد و گفت: برداشت این محصول در شهرستان کازرون از اوایل خرداد ماه آغاز شده است و تا نیمه این ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: حدود 500 هکتار از اراضی کشاورزی کازرون به زیر کشت محصول هندوانه رفته است که در این راستا پیش‌بینی می‌شود حدود 25 هزار تن هندوانه از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

این مسئول ارقام کشت شده هندوانه در شهرستان کازرون را به‌نام‌های آستاراخان، هولارخان، اس جی و  بی 32 عنوان و بیان کرد: این ارقام کشت شده در این شهرستان علاوه بر بازارهای داخلی قابلیت صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس را دارا است.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول