اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان کردکوی:

کشتارگاه کردکوی هر چه سریع‎تر راه‎اندازی شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی شهرستان کردکوی گفت: کشتارگاه شهرستان کردکوی هر چه سریع‎تر راه‎اندازی شود.

کشتارگاه کردکوی هر چه سریع‎تر راه‎اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الله صباغی صبح امروز در جمع قصابان شهرستان کردکوی اظهار داشت: متاسفانه کشتارگاه کردکوی حدود یک ماه است که به علت ایرادات بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان کردکوی هم‌اکنون برای تامین گوشت قرمز با مشکل مواجه هستند تصریح کرد: تعطیلی کشتارگاه موجب شد قصابان این شهرستان در این مدت نتوانند گوشت قرمز را در کردکوی عرضه کنند.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان کردکوی تاکید کرد: شهرستان کردکوی پایین‎ترین نرخ گوشت قرمز را در سطح استان با وجود قصابان خوش‎انصاف و قانع عرضه می‎کند اما با تعطیلی کشتارگاه نرخ آن قطعا افزایش می‌یابد.

صباغی با اشاره به اینکه نبودن کشتارگاه در این شهرستان موجب می‌شود قصابان برای ذبح دام به کشتارگاه شهر جلین مراجعه کنند افزود: فاصله حدود 100 کیلومتری رفت و برگشت به این مکان با توجه به هزینه‎های حمل و نقل افزایش 6 هزار تومان تا 8 هزار تومان در هر کیلوگرم برای گوشت قرمز را در پی ‌دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‎ها از سوی دولت و از طرفی تلاشی که دولت برای مدیریت بر جلوگیری از افزایش بی‎مورد کالا و خدمات دارد به طور یقین ادامه تعطیلی کشتارگاه موجب افزایش بی‎اساس گوشت قرمز در سطح این شهرستان خواهد شد که به راحتی می‎توان از بروز آن جلوگیری کرد.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان کردکوی با قدردانی از تلاش‎های فرماندار کردکوی و مدیریت ستودنی که تاکنون برای رفع این مشکل به عمل آوردند خاطر نشان کرد: هم‌اکنون عملیات بهسازی و مرمت کشتارگاه بر اساس خواسته‎های دامپزشکی از سوی شهرداری و مجمع امور صنفی در حال انجام است.

صباغی از مدیران ادارات خواست که در انجام این گونه امورات که با نیازهای اساسی و روزمره مردم سروکار دارد خویشتن‎داری و سعه‎صدر بیشتری به خرج دهند و همیشه آخرین راه را انتخاب نکنند بلکه با تعامل و همکاری با نماینده عالی دولت در این شهرستان منافع کل مردم را در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون به علت تعطیلی کشتارگاه در شهرهای همجوار از جمله بندرگز و بندرترکمن قصابان به ناچار دام‎ خود را در کنار خیابان و به صورت غیربهداشتی ذبح می‎کنند که این امر قطعا مشکلات بهداشتی را برای مردم آن منطقه در پی ‌دارد.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان کردکوی گفت: از طرفی با توجه به سیاست‎های دولت احمدی‎نژاد در اشتغالزایی پایدار و حفظ وضعیت موجود اشتغال، تعطیلی کشتارگاه در شهرستان کردکوی حداقل باعث بیکاری 50 مستقیم و 50 نفر غیرمستقیم می‎شود.

صباغی با بیان اینکه تاکنون اعتراضات زیادی از سوی قصابان و شهروندان برای احقاق حقوق خود صورت گرفته است افزود: با دخالت و مدیریت مجمع امور صنفی این اعتراضات طی جلسات متعددی که با فرماندار کردکوی و مدیران دامپزشکی برگزار شد خوشبختانه اثرات مثبتی داشته که امیدوارم در روزهای آینده این مشکلات به صورت جدی برطرف شود.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان که به صورت طبیعی مصرف مواد پروتئینی را افزایش می‎دهد و قول مساعدی که مدیر کل دامپزشکی استان در جلسه با فرماندار کردکوی دادند انتظار داریم طی روزهای آتی شهروندان شاهد بازگشایی مجدد کشتارگاه کردکوی باشند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول