اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ازسوی رئیس دانشگاه مازندران

رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران اعلام شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه مازندران از رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور خبر داد.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران،‌ احمد احمدپور از کسب رتبه سیزدهم توسط دانشگاه مازندران در رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور خبر داد.

احمدپور گفت: در رتبه‌بندی سال گذشته که توسط رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران اعلام شد، دانشگاه تهران با امتیاز 100 رتبه اول را در رتبه‌بندی سال گذشته به دست آورده است.

وی افزود: رتبه دوم تا پنجم نیز به ترتیب به دانشگاه صنعتی شریف با امتیاز 71.19، صنعتی امیرکبیر با 61.94 امتیاز، تربیت مدرس با 52.43 و علم و صنعت ایران با 51.36 امتیاز تعلق دارد.

احمدپور ادامه داد: در فاصله رتبه‌های بعدی در مقایسه با نتایج رتبه‌بندی سال 89 جابجایی دانشگاه‌ها صورت گرفته که در این میان دانشگاه مازندران با صعود چهار پله‌ای در رتبه سیزدهم این رتبه‌بندی جای گرفت.

رئیس دانشگاه مازندران تصریح کرد: معیارها و شاخص‌های مورد استفاده در این رتبه‌بندی همان شاخص‌های مصوب پایگاه استنادی ISC است که توسط خبرگان رتبه‌‌بندی و با تأیید نمایندگان آموزش عالی کشورهای اسلامی در سال 86 با نظارت و مدیریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه شده است.

احمدپور متذکر شد: روش‌شناسی رتبه‌بندی حاوی پنج معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین‌المللی، امکانات و تسهیلات و فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی مؤسسات علمی است که هر کدام خود دارای شاخص‌های مختلف هستند که این نیز از ارزش و وزن مخصوص به خود استفاده می‌کند.

به گزارش فارس، بر اساس نتایج رتبه‌بندی سال گذشته دانشگاه‌های شیراز، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، شهید بهشتی، تبریز، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه اصفهان به ترتیب رتبه‌های ششم تا دوازدهم را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول