اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان خبر داد

کسب رتبه نخست کردستان در زمینه پیشگیری و کشف وقوع جرم

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان از کسب رتبه نخست این استان در زمینه پیشگیری و کشفیات وقوع جرم در کشور خبر داد.

کسب رتبه نخست کردستان در زمینه پیشگیری و کشف وقوع جرم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدی قنبری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان قروه اظهار کرد: در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های امنیتی استان از نظر پیشگیری و کشفیات وقوع جرم کردستان رتبه نخست کشوری را به‌دست آورده است.

وی ایجاد امنیت در کشور را به یک مثلث تشبیه کرد و افزود: وجود امنیت در هر جامعه‌ای تنها در سایه هماهنگی تمام اضلاع این مثلث امکان‌پذیر خواهد بود.

وی حاکمیت، قانون و مردم را سه ضلع مثلت ایجاد امنیت در هر جامعه‌ای دانست و گفت: هماهنگی و تعامل هرکدام از این اعضا موجب برقراری امنیت در جامعه و بی‌توجهی و کم‌کاری هر کدام موجب ایجاد اختلال در پیشبرد اهداف می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: در سایه اعتقادات دینی محکم مردم قروه، ‌مشکل ناامنی در این شهرستان وجود ندارد اما نیروی انتظامی با توجه به وظایف ذاتی و قانونی خود در برقراری نظم و اجرای قوانین، باید‌ بیش از گذشته احساس مسئولیت و انجام وظیفه کند.

فرماندار شهرستان قروه نیز در این جلسه ایجاد تعامل تنگاتنگ بین مردم و نیروهای انتظامی را به منظور برقراری امنیتی پایدار در جامعه ضروری دانست و افزود: نیروی انتظامی ضمن حفظ استقلال باید ارتباط تنگاتنگ و متقابلی با مردم داشته باشد.

به گفته نادر فخری، به‌دلیل فرهنگ‌سازی‌های خوبی که در طول چند سال اخیر از طریق برنامه‌های مختلف صورت گرفته در حال حاضر میزان تعامل مردم و نیروی انتظامی، افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: کاهش چشمگیر میزان ارتکاب جرایم و متلاشی شدن باندهای کوچک و بزرگ بزهکاری در سطح جامعه از مهم‌ترین اثرات ایجاد این تعامل دوسویه بین مردم و نیروهای انتظامی است.

فرماندار قروه از پلیس به‌عنوان حافظ نظم و امنیت اجتماعی نام برد و افزود: تولید امنیت به‌عنوان مهم‌ترین رسالت نیروی انتظامی تنها در سایه مشارکت مردم و حضور فعال آنها در صحنه‌های اجتماعی محقق می‌شود.

فرمانده سابق نیروی انتظامی شهرستان قروه نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد انتظامی قروه اشاره کرد و گفت: با همکاری و تعامل مطلوب مردم با نیروی انتظامی شهرستان، این نیرو توفیقات مطلوبی را در عرصه حفظ امنیت اجتماعی کسب کرده است.

حسین چراغی خاطرنشان کرد: با افتتاح دایره صدور گواهینامه از سال 88 تاکنون 3 هزار و 560 گواهینامه پایه یک و 970 گواهینامه موتورسیکلت برای متقاضیان صادر شده است.

به گفته وی، کشف و ضبط 207 کیلوگرم انواع موادمخدر نیز از توفیقات پلیس مبارزه با موادمخدر این شهرستان در چهار سال گذشته است.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی دایره مشاوره و روانشناسی انتظامی در شهرستان قروه بیش از 85 درصد پرونده‌های ارسالی از دادسرا به این دایره، نیز با تلاش فعالان این عرصه به سازش منجر شده است.

گفتنی است؛ هاشمی به‌عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی منطقه قروه معرفی و از خدمات سرهنگ حسین چراغی فرمانده نیروی انتظامی سابق تقدیر شد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول