اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمان خبر داد

مایه‌کوبی سالانه 7.8 میلیون رأس دام در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: 7 میلیون رأس دام سبک و 800 هزار رأس دام سنگین در سال در استان کرمان علیه بیماری‌های دام واکسینه می‌شوند.

مایه‌کوبی سالانه 7.8 میلیون رأس دام در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، غلامرضا زیدآبادی بعد از ظهر امروز در همایش نقش دامپزشکی در سلامت جامعه اظهار داشت: با اقدامات مناسب شبکه‌های دامپزشکی شرق استان در سمپاشی مراکز نگهداری دام و اقدامات مناسب دانشگاه علوم‌پزشکی بیماری تب کریمه‌کنگو در این مناطق مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه عامل بیماری تب کریمه‌کنگو یک کنه و اوج فعالیت آن روزهای پایان بهار و روزهای اول تابستان و ماه‌های تیر و مرداد است، افزود: با اقدامات مناسب تاکنون این بیماری در این مناطق مشاهده نشده است.

زیدآبادی همچنین به اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی در واکسیناسیون دام‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: 7 میلیون رأس دام سبک و 800 هزار رأس دام سنگین در سال در استان کرمان علیه بیماری‌های دام واکسینه می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت 34 کشتارگاه دام در استان خاطرنشان کرد: دامپزشکی بر کشتار 40 هزار رأس دام گاو و 390 هزار رأس دام سبک در کشتارگاه‌های استان نظارت می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان یکی دیگر از اقدامات دامپزشکی را نظارت بر فرآورده‌های خام دامی  دانست و اظهار داشت: دامپزشکی بر 4 هزار مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان نظارت می‌کند.

زیدآبادی بر اقدامات مناسب دامپزشکی علیه بیماری تب مالت اشاره کرد و گفت: توسط دامپزشکی از 50 هزار رأس دام  خونگیری انجام شده است که امسال 60 رأس دام تب مالت مثبت بوده است.

وی از تولید 45 قلم داروی دامی در کارخانه تولید داروی دامی در استان خبر داد و عنوان کرد: این میزان اقلام دارو و واکسن در استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول