اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بافت خبر داد

مایه‌کوبی 180 هزار رأس دام در بافت

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت گفت: کنترل بیماری تب مالت با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود و واکسیناسیون 180 هزار رأس دام در دستور کار است.

مایه‌کوبی 180 هزار رأس دام در بافت

سمیه صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری طرح کنترل بیماری تب مالت یا بروسلوز با انجام واکسیناسیون در گوسفند و بز در روستاهای شهرستان آغاز شده و تا زمانی که تمام دام‌ها زیر پوشش این مایه‌کوبی قرار گیرند، این طرح ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت بهداشتی این بیماری و انتقال آن به انسان از طریق مصرف شیر غیر پاستوریزه شهروندان را به مصرف شیر و محصولات لبنی پاستوریزه توصیه کرد و افزود: شهروندان باید از مصرف محصولات غیر پاستوریزه خودداری کنند. 

‌صادقی تصریح کرد: این بیماری به دلیل سقط جنین و کاهش تولید شیر در دام‌های مبتلا دارای اهمیت اقتصادی به سزایی است.

وی بیان داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون واکسیناسیون بروسلوز در 10 واحد روستایی به تعداد بیش از 10 هزار رأس گوسفند و بز انجام و کلاس‌های آموزشی متعددی در روستاها در این زمینه برگزار شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: از ابتدای خرداد ماه بخش خصوصی نیز به طور رایگان در این طرح مشارکت دارد و حجم عملیات پیش‌بینی شده در این طرح 180 هزار رأس دام سبک است که با اجرای آن جمعیت دامی شهرستان تا حد مطلوبی زیر پوشش این مایه‌کوبی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از دامدارانی که واکسیناسیون تب مالت در واحد آنها انجام نگرفته است، درخواست می‌شود به شبکه دامپزشکی یا مرکز مایه‌کوبی دکتر زارع مراجعه کنند تا اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول