اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

110 مرکز در بخش درمان مواد مخدر در همدان فعال است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان گفت: 110 مرکز در بخش درمان مواد مخدر در همدان فعال است که 95 مرکز خصوصی است.

110 مرکز در بخش درمان مواد مخدر در همدان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر علی‌اکبر فامیل‌کریمی بعد از ظهر امروز در همایش پیشگیری سوء مصرف مواد مخدر در ملایر با بیان اینکه طبق نظرسنجی‌ها 92 درصد از مردم دغدغه اصلی‌شان استفاده مواد مخدر در جامعه است اظهار داشت: این معضل بزرگ امروز به عنوان یک تهدید و آسیب جدی برای خانواده‌ها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مواد مخدر در دنیای کنونی در سه مقوله تهدید، توطئه و آسیب‌شناسی برنامه‌ریزی شده است گفت: همه ما وظیفه داریم این سه مقوله را بشناسیم و بدانیم که خاستگاه آن از کجا نشأت می‌گیرد و در این راستا برای مبارزه با مواد مخدر گام برداریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ابراز داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تلاش‌های صورت گرفته و تقدیم 4 هزار شهید و تعداد زیادی جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر همچنان این پدیده شوم در کشور وجود دارد و جوانان ما را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در همسایگی بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در دنیا واقع شده است، افزود: تلاش‌های صورت گرفته در مبارزه با مواد مخدر تاکنون کافی نبوده و امروز شاهد استفاده از مواد مخدر صنعتی هستیم و دشمن از این حربه برای جوانان ما برنامه‌ریزی کرده است.

فامیل‌کریمی با بیان اینکه شیوه‌های تربیتی در خانواده‌های ما کمرنگ شده است، گفت: هنوز ما در کانون‌های تربیتی موفق نشده‌ایم که به فرزندانمان کلمه نه گفتن را یاد بدهیم و فرزندان ما با حضور در برنامه‌های شبانه و بیرون از منزل حاضر می‌شوند و ما از کنار این مسئله به راحتی عبور می‌کنیم و این برای همه ما هشدار است.

وی افزود: در حال حاضر طبق برخی آمارها بیش از 16 میلیون معتاد قطعی به مواد مخدر در دنیا شناخته شده‌اند و در کشور ما نیز رنج سنی اعتیاد به مواد مخدر پایین آمده به طوری که طبق آمارها 35 درصد از معتادین در کشور بین 20 تا 25 سال و 41 درصد نیز بین 25 تا 40 ساله هستند و این برای همه ما زنگ خطری است که تمام اقشار جوانان در معرض این آسیب بزرگ هستند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان در ادامه ابراز داشت: با یک نگاه تک‌بعدی نمی‌توان به مقوله مواد مخدر نگاه کرد و مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم و اراده ملی است و در این راستا نیز سه حوزه پیشگیری مقابله و درمان برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه حربه‌های قاچاقچیان مواد مخدر هر روز بیشتر می‌شود و از راه‌های گوناگون در توزیع مواد مخدر اقدام می‌کنند گفت: ما هر چه فضا را محدود کنیم زودتر به نتیجه می‌رسیم در این زمینه باید از ظرفیت‌های موجود کمال استفاده را داشته باشیم که البته از ظرفیت‌ها به درستی استفاده نشده است.

فامیل‌کریمی عنوان داشت: ما نباید اجازه دهیم قاچاقچیان مواد مخدر آزادانه در کشور فعالیت داشته باشند و باید برای قاچاقچیانی که از زندان آزاد می‌شوند محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی اعمال شود تا نتوانند در صورت تمایل به فعالیت در زمینه مواد مخدر، به این کار ادامه دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: در استان همدان نیز برای مبارزه با مواد مخدر طی سال‌های متمادی برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت گرفته و همچنان ادامه دارد که در همین راستا طی سال گذشته مقادیر بسیاری مواد مخدر کشف و ضبط شد و عملیات‌های گسترده و وسیعی نیز در سراسر استان انجام شده است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان ابراز داشت: در سال گذشته نیروی انتظامی استان با 762 نفر از قاچاقچیان خرده‌فروش کلان را در استان دستگیر و با آنها برخورد کرده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در استان 110 مرکز در بخش درمان مواد مخدر در استان فعال است که 95 مرکز خصوصی است که کارهای مشاوره، مددکاری و دارودرمانی را برای بیش از 30 هزار نفر از معتادین ترک به مواد مخدر انجام می‌دهند.

فامیل کریمی بیان داشت: در دو سال گذشته نیز دو مرکز به عنوان مراکز سرپناه برای زنان و مردان در همدان فعال شده است که به 800 نفر زن و مرد بی‌‌سرپناه خدمات داده و این افراد متغیر هستند که این مراکز می‌تواند یکی از موارد مبارزه با مواد مخدر باشد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها ما باید در حوزه پیشگیری اقدامات را بیشتر کنیم و در این راستا سال گذشته تعداد زیادی تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند و این اقدامات در راستای پیشگیری از اعتیاد همچنان ادامه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان در ادامه تصریح کرد: شهرستان ملایر در سال گذشته به عنوان یکی از پنج شهر پایلوت مبارزه با مواد مخدر در کشور انتخاب شد که این به منزله این نیست که ملایر از شهرهای آلوده به مواد مخدر است بلکه به خاطر توانمندی‌های این شهرستان در راستای تشکیل جلسات شورای تأمین و برنامه‌های خوبی است که در این شهر برای مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: نیازمند این هستیم تا از این شهرستان به عنوان الگویی در این زمینه برای برنامه‌ریزی‌های بهتر در راستای مبارزه با مواد مخدر الگوبرداری کنیم و با جدیت بیشتر در این زمینه گام برداریم.

فامیل‌کریمی ادامه داد: برای مبارزه با مواد مخدر تمام دستگاه‌ها باید پای کار بیایند که تا به امروز دانشگاه‌ها، مدارس و روحانیون در این راستا حرکت کرده اما این کافی نیست و حرکت مبارزه با مواد مخدر باید گسترده‌تر شود.

وی از اجرای سند راهبردی مبارزه با مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: طبق این سند برنامه‌های راهبردی زیادی در کشور پیش‌بینی شده که با 14 هدف کلان و 60 هدف کمی و دخالت دستگاه‌های زیادی محورهایی چون درمان، پیشگیری، حمایت‌های اجتماعی، توسعه روابط بین‌المللی را شامل می‌شود.

فامیل‌کریمی در پایان بر مبارزه همه‌جانبه مسئولان و مردم با مواد مخدر تأکید کرد و گفت: اگر عزم اراده باشد می‌توان به هدف‌های بالا رسید و این پدیده شوم را از اجتماع زدود.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول