اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای هماهنگی کرمان:

سردیس شهید نصیری لاری رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: سردیس شهید نصیری لاری از شهدای هفت تیر در استان کرمان رونمایی می‌شود.

سردیس شهید نصیری لاری رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی صدفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفتم تیر ماه و یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی اظهار داشت: حادثه هفتم تیر ماه برای انقلاب، نظام و ملت ایران بسیار دردناک بود.

وی بیان داشت: شهید بهشتی یکی از پایه‌های پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی بود، تدوین قانون اساسی و تبیین جایگاه ولایت‌فقیه از تلاش‌های بسیار مهم و اساسی این شهید بزرگوار به حساب می‌آید.

صدفی با اشاره به اینکه همه ما باید زندگینامه شهدا را رصد کنیم، عنوان کرد: ویژه‌برنامه‌‌های متعددی برای گرامیداشت هفتم تیر ماه در نظر گرفته شده است.

وی ابراز داشت: رونمایی از سردیس شهید نصیری لاری از شهدای حادثه دلخراش هفتم تیرماه، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، برپایی نمایشگاه عکس "یک قدم تا بهشتی شدن"، چاپ و توزیع ویژه‌نامه‌ها و بروشورهای مرتبط با زندگی شهید بهشتی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته است.

صدفی خاطرنشان کرد: تمام مساجد، تکایا و حسینیه‌ها برنامه‌های روز هفتم تیر را برگزار می‌کند، اما به طور شاخص چند مسجد محوری در سطح شهر در تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: مسابقات کتابخوانی و مقاله‌نویسی، گفتمان‌های دینی، مسابقات ورزش با عنوان "جام شهدای هفت تیر"، برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان و ... نیز برای هفتم تیر ماه در نظر گرفته شده است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: نگاه مردم به جشن‌‌های نیمه شعبان تنها شادمانی نیست.

صدفی بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جشن‌های نیمه شعبان با محوریت اعتقادی، ترویج فرهنگ مهدویت و شناخت بیشتر نسبت به ساحت مقدس امام زمان (عج) برگزار می‌شوند.

وی افزود: ما باید وظیفه خود را نسبت به امام زمان (عج) بشناسیم و تمهیدات ظهور ایشان را فراهم کنیم.

صدفی عنوان کرد: قطعا در این میان جریان‌های زیادی وارد می‌شوند و افرادی هستند که قصد انحراف مسیر را دارند.

وی تصریح کرد: علما و مراجع بارها در این زمینه هشدار داده‌اند که گروه‌هایی به شکل‌های مختلف قصد انحراف نسبت به حضرت ولی‌عصر (عج) و مسیر ایشان را دارند.

صدفی خاطرنشان کرد: وظیفه ستاد شعبانیه تشویق و ترغیب برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های نیمه شعبان به صورت خودجوش و مردمی است.

وی گفت: ساماندهی و سامانبخشی جشن‌های شعبانیه صورت گرفته است و برنامه‌ها را از حالت متمرکز خارج و در سطح شهر گسترده کرده‌ایم.

صدفی ابراز داشت: تمام مساجد، تکایا و حسینیه‌ها برنامه‌های جشن نیمه شعبان را دارند، اما چند مکان به صورت ویژه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با این کار از بار ترافیکی در محدوده‌ای از شهر جلوگیری و مباحث امنیتی و بعضا ناهنجاری نیز به وجود نمی‌آید.

صدفی تصریح کرد: مهدیه صاحب‌الزمان (عج) از 13 شعبان به برنامه‌های ویژه خود می‌پردازد، آیین هم عهدی با مهدی (عج) صبح روز ولادت در بلوار 22 بهمن برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: صدا و سیمای مرکز کرمان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌های خاص خود را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول