اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع آب پلدختر:

رودخانه‌های پلدختر با کاهش آب‌دهی مواجه شده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع آب شهرستان پلدختر از کاهش آب‌دهی سه رودخانه این شهرستان بر اثر خشک‌سالی‌های اخیر خبر داد.

رودخانه‌های پلدختر با کاهش آب‌دهی مواجه شده‌اند

رضا میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر اظهار داشت: میزان بارندگی در سال 91 - 90 در شهرستان پلدختر 177 میلی‌متر بوده که در مقایسه با سال گذشته 37 درصد کاهش نشان می‌دهد و نیز آب‌دهی چشمه‌های شهرستان نیز 30 تا 100 درصد کاهش یافته است که در این راستا 12 مزرعه پرورش ماهی این شهرستان تعطیل شده است.

وی تصریح کرد: آب‌دهی رودخانه‌های مادیان‌رود، چولهول و کشکان به ترتیب به میزان 11، 49 و 47 درصد با کاهش آب‌دهی مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال 90 تا دهم بهمن‌ماه بارش موثری برای رطوبت خاک در شهرستان پلدختر صورت نگرفته است، گفت: سطح آب‌های زیرزمینی شهرستان پلدختر نیز کاهش یافته است.

میرزایی افزود: در سال جاری آب‌دهی چاه‌های منطقه جایدر 12 متر و آبخوان آهکی گل‌گل که آب آشامیدنی شهر پلدختر و روستاهای اطراف را تأمین می‌کند 9 متر کاهش یافته است.

وی با توجه به کاهش آب رودخانه مادیان، احداث سد مخزنی در منطقه زیودار پلدختر را ضروری دانست و گفت: به وسیله این رودخانه 265 هکتار از باغات این منطقه آبیاری می‌شوند.

رئیس اداره منابع آب پلدختر گفت: شروع مطالعه سد مخزنی از سوی شهرستان کوهدشت در بالادست سد مخزنی در مادیان‌رود پلدختر احداث این پروژه را با شکست مواجه می‌کند.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول