اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

مدیریت منابع آبی خسارات خشکسالی را به حداقل می‎رساند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مدیریت منابع آبی خسارات ناشی از خشکسالی را به حداقل می‎رساند.

مدیریت منابع آبی خسارات خشکسالی را به حداقل می‎رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صفدر نیازی ظهر امروز در همایش تعاون روستایی با گرامیداشت هفته کشاورزی، اظهار داشت: اتحادیه‌های کشاورزی و صنوف مرتبط با این بخش بازوهای جهاد کشاورزی محسوب می‌شوند.

وی تشکیل اتحادیه‌ها و صنوف بخش کشاورزی را برای حمایت از بخش خصوصی دانست و گفت: اعتبارات خوبی به بخش خصوصی فعال در عرصه کشاورزی و دامداری این استان تخصیص داده شده است.

نیازی بر ضرورت اجرای طرح‌های آبیاری در سطح اراضی کشاورزی تأکید کرد و گفت: اجرای سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی منجر به کاهش مصرف آب، افزایش بهره‎وری و افزایش تولید محصولات می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مصرف بهینه آب در راستای افزایش سطح زیر کشت از دیگر اهدافی است که با اجرای این طرح دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: کنترل آب، صرفه‌جویی و بالا بردن راندمان آبیاری در روش‌های سنتی موجود نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی دارد که باید با تدابیر خاص این مهم هرچه سریع‌تر در کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

نیازی با اشاره به دیگر مزایای آبیاری قطره‌ای، گفت: بهره‌گیری بیشتر از منابع آب با توجه به ماهیت و خصوصیات فنی روش آبیاری قطره‌ای از مزایای استفاده از این روش آبیاری است.

وی با بیان اینکه در آبیاری قطره‌ای تنها بخشی از خاک اطراف بوته گیاه یا درخت آبیاری می‌شود، گفت: کاهش تبخیر از سطح خاک، عدم وجود رواناب سطحی و کنترل نفوذ عمقی از عواملی هستند که باعث کاهش مصرف آب و در نتیجه افزایش بازده آبیاری می‌شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول