اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کنار 50 میلیارد اعتبار کشاورزی

تمام 8 میلیارد تومان اعتبار خشکسالی در یزد جذب شد

خبرگزاری فارس: رئیس تودیع شده جهاد کشاورزی استان یزد گفت: جهاد کشاورزی استان یزد 50 میلیارد ریال اعتبار داشت که کل این اعتبار به علاوه تمام 8 میلیارد اعتبار خشکسالی جذب شد.

تمام 8 میلیارد تومان اعتبار خشکسالی در یزد جذب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسین بری ابرقویی ظهر امروز در مراسم تودیع خود و معارفه سرپرست جهاد کشاورزی استان یزد با حضور معاون وزیر کشاورزی اظهار داشت: اعتبار عمرانی ما در سال 90 حدود 50 میلیارد ریال بود که این رقم در سال‌های 88 حدود 24 و در سال 89 حدود 30 میلیارد ریال بود و بخش زیادی از بودجه سال 89 باقی‌مانده بود.

وی افزود: اما در سال 90 همه اعتبار جهاد کشاورزی به اضافه 8 میلیارد اعتبار خشکسالی به طور کامل و بدون حیف و میل بودجه جذب و هزینه شد.

بری ابرقویی عنوان کرد: کارهای آبی، خاکی، خاک‌ورزی و اقدامات بسیاری انجام شد که این اقدامات سبب شد تا بخشی از تبعات خشکسالی در یزد جبران شود.

وی بیان کرد: با وجود خشکسالی‌های پی در پی طی سال‌های اخیر، یزد مقام اول روناس،‌مقام دوم زعفران، مقام دوم پسته و مقام پنجم تولید خشکبار کشور را به خود اختصاص داده است.

بری ابرقویی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید بلدرچین نیز همچنان یزد استان اول کشور است و در تولید گوشت مرغ مقام ششم خود را با وجود مشکلات بسیار در این بخش حفظ کرده است.

وی با اشاره به تولید 200 میلیون لیتر شیر در استان یزد و صدور آن به خارج از استان، عنوان کرد: استان یزد سالانه بیش از 3هزار و 500 تن تخم‌مرغ نیز تولید می‌کند.

بری ابرقویی خاطرنشان کرد: با تکمیل شدن کارخانه سیمرغ، تولید تخم‌مرغ استان یزد به مرز 15 هزار تن در سال نیز خواهد رسید.

وی با تاکید بر ساماندهی پرورش شترمرغ، این بخش را از مهم‌ترین مواردی برشمرد که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به تولید بلدرچین در استان یزد اظهار داشت: هم‌اکنون 16 واحد پرورش بلدرچین به صورت صنعتی در استان یزد فعالیت می‌کنند که همه بلدرچین‌های آنها با ذبح شرعی و حلال به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

بری ابرقویی از دیگر اقدامات خود به رساندن اعتبارات جاری جهاد کشاورزی از 10 میلیارد ریال به 14 میلیارد ریال خبر داد و افزود: پاداش پایان خدمت کارکنان جهاد کشاورزی نیز به روز رسانی شده است.

وی همچنین از در دست اقدام بودن بیش از 20 میلیارد اعتبار برای آبیاری تحت فشار در استان یزد خبر داد.

سرپرست جدید جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این مراسم ضمن تجلیل از تلاش‌های ابرقویی اظهار داشت: ماموریت اصلی جهاد کشاورزی، تامین امنیت غذایی و کشاورزی و دامپروری است.

سید جمال سجادی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روستاهای یزد و درختان آن به دلیل سن و سال زیاد نیاز به نوسازی دارند، تاکید کرد: ارائه تسهیلات به کشاورزان و استمهال وام‌های آنها باید مورد توجه قرار گیرد تا روستاهای ما همچنان پابرجا بماند.

وی توسعه و حمایت صنایع کم‌آب‌خواه، افزایش کمی و کیفی محصولات سالم غذایی، توسعه شبکه‌های آبیاری تحت فشار، توسعه هماهنگ فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی بخش کشاورزی و ... را از اولویت‌های خود برای اداره جهاد کشاورزی استان یزد برشمرد.

در این مراسم از تلاش‌های حسین بری ابرقویی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل و سید جمال سجادی‌پور به عنوان سرپرست جهاد کشاورزی استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول