اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در مصاحبه تفصیلی با فارس خبر داد

اختصاص اعتبار 120 میلیارد ریالی برای ورزش مازندران/ افتتاح خانه اسکواش مدرن شمال در ساری

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از اختصاص اعتبار 12 میلیارد تومانی برای ورزش این استان خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک نخستین خانه اسکواش مدرن شمال کشور در ساری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اختصاص اعتبار 120 میلیارد ریالی برای ورزش مازندران/ افتتاح خانه اسکواش مدرن شمال در ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، کسب 11 سهمیه المپیک توسط ورزشکاران مازندران، موفقیت‌های ملی، منطقه‌ای، بین‌المللی و جهانی توسط ورزشکاران مازندرانی، موفقیت مازندران در اجرای مصوبات دولت در بخش ورزش و... ما را بر آن داشت تا با مدیر کل ورزش و جوانان مازندران مصاحبه‌ای ترتیب دهیم.

نصرالله پریچهره در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در این شهرستان به سئوالات خبرنگار فارس پاسخ داد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران بیان داشت: ورزش مازندران به واسطه وجود استعدادهای خوب و باارزش در ورزش کشور سرآمد است و گواه این ادعا کسب بیشترین سهمیه المپیک ورزشکاران ایرانی از این استان قهرمان‌پرور است.

نصرالله پریچهره اذعان داشت: البته این موفقیت‌ها با عواملی همچون پشتکار ورزشکاران این دیار، همدلی و تلاش بدون چشم‌داشت روسای هیئت‌های ورزشی مازندران و همچنین همیاری و کمک‌های مسئولان ارشد استان و شهرستان‌ها در کنار همت مجموعه اداره کل ورزش و جوانان مازندران و ادارات تابعه سراسر استان به دست آمده است.

 

* فارس: مهم‌ترین پروژه‌ای که در سال جاری به بهره‌برداری رسید چه بود؟

در سال جدید پروژه‌های مختلفی را تاکنون افتتاح کردیم که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آن استخر سرپوشیده بابلسر بوده که ساخت آن از سال 81 آغاز شد و از سال 85 تحویل شرکت تجهیز شده بود که امسال به بهره‌برداری رسید.

 

* فارس: چه پروژه‌هایی در سال جاری مدنظر شماست و اعتبار پیش‌بینی شده برای پروژه‌های ورزشی مازندران چقدر در نظر گرفته شده است؟

پریچهره: در سال گذشته 79 پروژه ورزشی در مازندران افتتاح کردیم و در سال جاری با توجه به اعتبارات قابل توجه ملی که از سوی وزارت متبوع بیش از 12 میلیارد تومان چه در بحث آغاز و چه در بحث تکمیل پروژه‌های ملی مازندران شاهد کارهای خوبی در ورزش این استان خواهیم بود.

 

* فارس: به طور مصداقی چه پروژه‌هایی در این چارچوب استفاده از اعتبار هستند؟

پریچهره: سالن‌های 6 هزار نفری همچون استادیوم فوتبال شهرستان‌های نور و آمل و همچنین سالن‌های ورزشی که در شهرها داریم تخصیص یافته و از سرجمع درآمدهای مازاد از محل بحران، استاندار مازندران 4.5 میلیارد تومان به این اداره کل اختصاص داده که 650 میلیون تومان از این میزان مربوط به هیئت‌های استان بوده که در فروردین ماه امسال با استقبال خوبی روبرو شد، به‌دین دلیل که تاکنون این اعتبار را نداشتیم.

 

* فارس: مهم‌ترین پروژه‌هایی که در محمودآباد امسال کلنگ‌زنی شد چه بوده است؟

پریچهره: در ابتدای امسال سالن مشارکتی وزراء محله سرخرود محمودآباد که زمین آن از سوی پدر مرحوم چنگ میانی اهدا شده که سعی خواهیم کرد سالنی مناسب منطقه آماده و تحویل دهیم که این مهم با توجه به همکاری مناسبی که مجموعه شهرستان با این اداره کل دارند امیدواریم ظرف یک سال به بهره‌برداری برسد و باید از این فرصت استفاده کنم و به مجموعه شهرستان محمودآباد به خاطر وحدت مثال زدنی در بین مدیران این شهرستان تبریک بگم.

همچنین نخستین پیست بین‌المللی اسکیت شمال کشور که در سه استان شمالی تاکنون نداشته‌ایم به وسعت 9 هزار متر مربع و زیربنای 3 هزار متر مربع به همراه پیست هاکی، سرویس بهداشتی، رختکن و جایگاه تماشاگران در سرخرود محمودآباد کلنگ‌زنی شد که در ابتدای امر استاندار مازندران یک میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفت و یک میلیارد ریال دیگر نیز از محل اعتبارات سال 91 در نظر گرفته خواهد شد که امیدواریم این پروژه نیز ظرف یک سال و نیم ساخته شود و در اختیار علاقه‌مندان به این رشته قرار گیرد.

 

* فارس: کسب خیره‌کننده 11 سهمیه المپیک در مازندران بی‌سابقه بود در این باره چه نظری دارید؟

پریچهره: اعتقاد قلبی من این است که همه این موفقیت‌ها ابتدا با لطف خدا بوده ولی در این راه تلاش و توکل را در رأس امور خود قرار دادیم، ضمن اینکه هیئت‌ها کارهای مناسبی انجام دادند و مسئولان ارشد استان نیز حمایت‌های خوبی را داشته‌اند و در نهایت نیز بدنه اداره کل ورزش و جوانان مازندران در این باره وقت گذاشتند و امیدواریم با لطف خدا این تعداد به 12 یا 13 نیز برسد.

کسب این تعداد سهمیه  فراتر از تصورات و برنامه‌های ما بود چرا که در دور قبلی المپیک مازندران شش سهمیه داشت که پنج سهمیه در کشتی و یک سهمیه در بسکتبال بود و کسب 11 سهمیه المپیک توسط ورزشکاران مازندران درحالی که استان‌هایی همچون تهران با 9 سهمیه و دیگر استان‌های بزرگ کشور نیز از این کمتر سهمیه کسب کردند، عملکرد بی‌نظیر استان پهلوان‌پرور مازندران را نشان داد.

 

* فارس: چه حمایت‌هایی از این ورزشکاران توسط شما انجام می شود ؟

پریچهره: ما همانند گذشته حمایت‌های خودمان را با حضور در اردوهای تیم ملی به اتفاق روسای هیئت‌ها انجام خواهیم داد و این حضور برای حمایت مالی و همچنین نشست‌هایی با کادر فنی تیم‌های ملی است که خللی در کار آنها ایجاد نشود تا در المپیک 2012 لندن که فضای بسیار سنگین و رویداد بزرگی است ورزشکاران مازندرانی همچون گذشته برای کشور افتخارآفرینی کنند.

 

* فارس: مازندران با همه استعدادی که در فوتبال دارد، چندان موفقیتی در رده‌های بالای فوتبال در سال‌های اخیر نداشته، شما علت آن را چه می‌دانید؟

پریچهره: جلسه‌های را اخیراً با بهروان سرپرست سازمان لیگ فوتبال داشتیم و حضور مستمر این مدیر مازندرانی که در فوتبال کشور مسئولیت دارد را خواستار شدیم، اما در عین حال باید برنامه‌ریزی خوبی را هیئت استان و شهرستان‌ها داشته باشند و دیگر نباید فکر کنیم که تیم‌ها شهرستانی هستند بلکه در لیگ کشور حضور دارند و باید مدیران تیم‌ها و باشگاه‌ها فکر و برنامه‌ریزی کشوری داشته باشند و ما نیز در حد توان با وجود اینکه قانون به ما اجازه دخالت و حتی تیمداری را نمی‌دهد به این تیم‌ها کمک کنیم.

 

* فارس: در گذشته شما بر ورود اسپانسرها تاکید داشتید، آیا مشکل فوتبال مازندران نداشتن اسپانسر است؟

پریچهره: تمام تجربیات بنده و تمام کسانی که به ورزش با نگاه اقتصادی توجه می‌کنند بر این باوریم که تا زمانی که اقتصاد مازندران به جای شعار، پویا و عملیاتی نشود و صنعت ما عملیاتی نشود، فوتبال و در مجموع ورزش گروهی و پرهزینه در مازندران موفقیت‌های مستمر نخواهد داشت.

در استان خوزستان فوتبال را با نام‌های نفت و پتروشیمی و در اصفهان با نام ذوب آهن و فولاد می‌شناسند، ولی ما در مازندران از این صنایع نداریم و بنابراین در فوتبال که اعتبار کلان نیاز دارد به توفیقی دست نمی‌یابیم، در واقع تا اقتصاد مازندران پویا نشود این استان در سوپر لیگ فوتبال کشور جایگاهی نخواهد داشت.

 

* فارس: چطور شرکت کاله آمل در والیبال و بسکتبال تیمداری می‌کند و در این رشته‌ها در سطح اول کشور رتبه‌های خوبی نیز کسب می‌کند، به نظر شما این تدوام نخواهد داشت؟

پریچهره: این باشگاه با تفکر خیلی خوب استانی پیش می‌رود و در حالی که شرکت متعلق به شهرستان آمل است، اما تیم والیبال این باشگاه در همین شهر و تیم بسکتبال آن در بابل قرار دارد و رایزنی‌هایی را انجام داده‌ایم که این باشگاه در کشتی نیز در یکی از شهرهای پرطرفدار تیمداری کند.

 

* فارس: شما به عنوان متولی ورزش مازندران چگونه از این اسپانسر استفاده کرده‌اید تا ورزش مازندران در مجموع از این سرمایه‌گذاری بهره ببرد؟

پریچهره: مدیر این شرکت با یک تفکر استانی در ورزش سرمایه‌گذاری کرده و با توجه به اینکه هشت هکتار زمین با هماهنگی منابع طبیعی به این باشگاه داده‌ایم، در آینده‌ای نزدیک شاهد ساخت استادیومی 6 یا 8 هزار نفره که هزینه ساخت آن را شرکت کاله تقبل کرده است در ابتدای جاده آمل به تهران خواهیم بود و باید این نوع اسپانسرها را در مازندران داشته باشیم.

 

* فارس: به بحث پویایی صنعت در مازندران اشاره کرده‌اید، سال گذشته تیم فوتبال صنعت ساری نماینده مازندران در لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور بود، اما با مشکلات عدیده‌ای که داشت نتوانست در این رده بماند و یک نماینده از مازندران عملا از لیگ دسته یک کم شد؛ علت این موضوع رو بیشتر توضیح بدید؟

پریچهره: بارها گفته‌ام که ما تیم فوتبال ساری را به این دلیل به صنعت نامگذاری کردیم که همه صنعت مازندران خودشان را دخیل در این تیم بدانند، ولی هیچگونه حمایتی از صنایع مازندران نسبت به این تیم نداشتیم و به غیر از استاندار مازندران، هیچکس برای این تیم دل نسوزاند.

یک شرکت صنعتی بگوید که 5 میلیون تومان به این تیم کمک کرده است در حال که ما جلساتی را با صنایع تشکیل می‌دادیم، ولی آنها بیشتر از ما گریه می‌کردند و نتیجه این شد که صنعت به یک رده پایین‌تر سقوط کند.

امیدواریم با پویا شدن صنعت مازندران، این استان همچون استان‌های دیگر صنعتی، شاهد حضور تیم‌های متعدد در سوپر لیگ کشور باشد.

 

* فارس: به نظر می‌رسد بر اساس برنامه پنجم توسعه سرانه ورزشی مازندران به وضعیت مطلوبی رسیده، تحلیل شما چگونه است و آیا این مقدار برای ورزش این استان مناسب است؟

پریچهره: سرانه ورزشی در مازندران بر اساس برنامه پنجم توسعه تا پایان سال محقق خواهد شد، ولی خیلی مناسب نیست و باید کمک کنیم این سرانه افزایش یابد، البته تاکنون 12 شهرستان از جمله محمودآباد از برنامه پنجم توسعه نیز عبور کرده‌اند؛ ولی این دلیل نمی‌شود که مقامات ارشد استان و ورزش کشور بر اساس این برنامه تعیین سرانه کنند چرا که ظرفیت مازندران پویاتر از این سرانه است یعنی استعدادی دارد که در همه جای این دیار می‌تواند قهرمان پروری کند و اخیرا هم که مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید داشته‌اند که به قهرمان پروری بیشتر توجه شود و در واقع این کار الگوسازی است.

 

* فارس: نگاه شما به بحث پهلوانی در ورزش در کنار قهرمان‌پروری چگونه است ؟

پریچهره: اخیراً در دیداری که با آیت‌الله جوادی آملی در قم داشتیم، ایشان تاکید داشتند که ورزشکاران ما باید آبرومندانه زندگی کنند و ورزشکاران باید بر ورزش مسلط باشند نه ورزش بر ورزشکاران و این تعابیر بزرگان ماست و در راستای تقویت روحیه پهلوانی در کنار ورزش قهرمانی جلسات خوبی را با بزرگان داشتیم که از جمله آن می‌توان به جلسه ویژه 500 تن از ورزشکاران با حجت الاسلام قرائتی اشاره کنم و با این برنامه‌ها سعی خواهیم کرد معنویت در ورزش را تقویت کنیم و ابعاد مختلف ورزش مدنظر ماست و احساس می‌کنم باید به پهلوان‌پروری عین قهرمان‌پروری توجه شود.

 

* فارس: جدیدترین و مهم‌ترین خبری که برای ورزش مازندران دارید را بیان کنید ؟

پریچهره: دو پروژه خانه وزنه‌برداری در شهرستان‌های قائمشهر و ساری که زمین آن در ساری تهیه شده و در قائمشهر نیز قابل تحویل است که هر کدام از این پروژه‌ها 2 میلیارد ریال اعتبار دارند و پیمانکار آن نیز تعیین شد.

خبر مهم‌تر اینکه نخستین خانه اسکواش مدرن شمال کشور نیز در ساری در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود.

 

* فارس: صحبت پایانی خودتان را بفرمایید؟

پریچهره: اداره کل ورزش و جوانان مازندران با همه توان خود به کمک مدیران عالی رتبه استان سعی خواهد کرد تا ورزش این استان را همچون همیشه در کشور و در دنیا سرآمد کند و امیدواریم ورزشکاران مازندرانی با غیرت مثال‌زدنی خود در همه عرصه‌ها موفق باشند و با دست پر از صحنه المپیک به ایران برگردند.

 

================

مصاحبه از علی یوسفی

============

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول