اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال

کار ساماندهی گلزار شهدای اردبیل به پایان می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان اردبیل گفت: تا پایان امسال در شهرهای مختلف استان اردبیل کار ساماندهی و بهسازی گلزار شهدا تکمیل شده و به سرانجام می‌رسد.

کار ساماندهی گلزار شهدای اردبیل به پایان می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر ودود سیدشنوا صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز جانباز در اردبیل اظهار داشت: با اتمام این کار در تمام گلزارها و آرامستان‌های استان اردبیل یک ساماندهی مناسب و یک‌دستی را در ارتباط با گلزار شهدا و مزار مطهر آنها شاهد خواهیم بود تا عاشقان و شیفتگان مکتب سید‌الشهدا و راه خونبار شهادت در هنگام حضور بر سر مزار شهدا از فضای ایجاد شده بهره معنوی لازم را ببرند.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان اردبیل با گرامیداشت هفته جانباز به برگزاری نشست مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های مختلف اجرایی در برگزاری مطلوب برنامه‌های هفته جانباز اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها با برگزاری آیین معنوی زیارت عاشورا و غبار روبی مزار شهیدان گلگون کفن با حضور جانبازان و ایثارگران آغاز شده و تیم‌های سرکشی و دیدار با جانبازان در جای جای استان اردبیل شکل می‌گیرد تا با حضور در منزل آنها از جانبازان دلجویی شود.

این مسئول به برگزاری برنامه‌های متنوع تجلیل از سوی دستگاه‌های مختلف اجرایی و نهادهای انقلابی از جانبازان اشاره کرد و افزود: آب و فاضلاب، آموزش و پرورش و برخی دیگر از نهادهای انقلابی از جمله مجموعه‌هایی هستند که طی مراسمی از مقام شامخ جانبازان تجلیل کرده و ایثارگری آنها را گرامی داشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان اردبیل ادامه داد: از روز گذشته نمایشگاه آثار هنری و فرهنگی جانبازان بیمارستان ایثار اردبیل در نگارخانه خطایی راه‌اندازی شده که در این نمایشگاه 115 تابلو شامل نقاشی و خط در معرض دید عموم گذاشته شده است و 20 تابلو نیز مختص جانبازانی است که آیات قرآن کریم را در قالب جزء 30 کلام الهی به زیباترین شکل به تحریر درآورده‌اند.

سیدشنوا از برگزاری مراسم تجلیل از جانبازان شاغل در ادارات به صورت فراگیر در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل خبر داد و ابراز داشت: در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل نیز به ویژه نیر، پارس‌آباد و مجموعه کشت و صنعت مغان آیین تجلیل از جانبازان فداکار برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روز دوشنبه نیز در تالار دریای اردبیل از جانبازان 50 تا 70 درصد این شهر تجلیل می‌شود و قرار است روز سه‌شنبه نیز از 962 جانباز شاغل در آموزش و پرورش در سالن ولایت سپاه اردبیل تجلیل می‌‌شود.

سیدشنوا از راه‌اندازی موزه شهدای استان اردبیل در هفته دفاع مقدس سال جاری خبر داد و گفت: این موزه در خانه تاریخی رضازاده در حال تجهیز و آماده‌سازی است که با تحویل مکان این موزه اقدام به چینش مجموعه داخلی این موزه کردیم تا بتوانیم تا مهرماه این مجموعه را آماده بهره‌برداری و استفاده علاقمندان کنیم.

این مسئول بیان داشت: در این موزه آثار ارزشمند شهدا اعم از وصیت‌نامه و دیگر آثار برجای مانده آنها جمع‌آوری شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان اردبیل در پایان اظهار داشت: راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی می‌تواند در پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های خلق شده در هشت سال جنگ تحمیلی و انتقال آن به نسل آینده بسیار موثر و راهگشا باشد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول