اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و ارزیابی وزارت کشور:

تدبیر استان‌ها در هزینه‌کرد اعتبارات مطلوب‌تر است

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و ارزیابی برنامه‌ریزی و بودجه وزارت کشور گفت: شعار برنامه و نظام ما بر تمرکززدایی است و یقینا استان‌ها بیشتر می‌توانند در هزینه‌کرد اعتبارات تدبیر کنند.

تدبیر استان‌ها در هزینه‌کرد اعتبارات مطلوب‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدعلی قائمی در شورای برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار داشت: سند چشم‌انداز کشور و سیاست‌های کلی نظام که طی سال‌های اخیر به بخش‌های مختلف ابلاغ شده باید در استان‌ها عملیاتی شود و در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه باید در سطوح مختلف استان و شهرستان برنامه‌ریزی شود تا مشکلی وجود نداشته باشد.

وی افزود: مبنای هر برنامه‌ریزی، آمار و اطلاعات صحیح است که این آمار ما را به اهداف اساسی خود رهنمون می‌سازد.

قائمی تصریح کرد: آمار و اطلاعات ما باید از صداقت و درستی برخوردار باشد و زمانی در این امر مهم موفق می‌شویم که با معاونت برنامه‌ریزی همکاری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: لازمه پیشرفت، توسعه و تحقق عدالت، برنامه‌ریزی است و رویکرد ما در سال جاری تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است که باید در تمام تصمیمات شورای برنامه‌ریزی و در همه بخش‌ها مورد توجه جدی باشد.

قائمی افزود: برنامه پنجم توسعه برشی از سند چشم‌انداز کشور است که از نظر هدایت بودجه و انتخاب پروژه اهمیت زیادی دارد و باید برنامه‌ها را در موضوعات مشخص شده استان انجام داد.

وی گفت: تلاش بر این است که امور برحسب برنامه اداره شود و این همدلی باید در سطوح کلان، استان و شهرستان وجود داشته باشد.

‌معاون نظارت و ارزیابی برنامه‌ریزی و بودجه وزارت کشور با بیان اینکه بودجه‌ها در اختیار وزارتخانه قرار دارد، اظهار کرد: سهم استان‌ها جای مانور برای موضوعات مهم نیست و دستگاه‌های اجرایی باید مهم‌ترین مسائل استان را از دستگاه‌های ملی پیگیری کنند تا به نوعی سهم استان در ارتباط با هر دستگاه در توزیع و تشخیص، مشخص شود.

وی با بیان اینکه بودجه در سه سطح کلان، استان و شهرستان توزیع می‌شود، افزود: براساس برنامه می‌توانیم ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان‌ها را مشخص و نقاط شاخص را تعریف و اقدامات را حول این محور انجام دهیم.

وی افزود: صیانت از جایگاه شورای برنامه‌ریزی مهم است و باید شورا در مسیر واقعی خود حرکت کرده و از مسائل حاشیه‌ای و غیر مرتبط جدا شود.

قائمی گفت: شورای برنامه‌ریزی کار گروه‌های مختلفی دارد که بازوهای توانمند آن محسوب می‌شوند که البته هیچ کار گروهی حق تصویب موضوعی را ندارد و تا زمانی که پیشنهادات کار گروه‌ها به تائید و تصویب شورای برنامه‌ریزی استان نرسد، فاقد اعتبار است.

وی تصریح کرد: قانون بستر مستحکمی برای حرکت مدیران است بنابراین باید در تصمیم‌گیری‌های شورا اسناد بالادستی و ضوابط و مقررات در نظر گرفته شوند.

معاون نظارت و ارزیابی برنامه‌ریزی و بودجه وزارت کشور عنوان کرد: وظایف شورای برنامه‌ریزی قابل واگذاری نیست و همه این مسائل در آیین‌نامه جدید دبیرخانه شورا پیش‌بینی شده است.

قائمی بیان داشت: باید مزیت‌های نسبی هر سطح به درستی اعلام شود و اگر می‌خواهیم نظام بودجه پایدار داشته باشیم، باید کار براساس مزیت‌های نسبی هر سطح انجام و این مزیت‌ها تقویت شود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین بحث این است که ظرفیت‌های بودجه را به درستی مشخص کنیم تا استان بتواند از این ظرفیت استفاده کند و شعار برنامه و نظام ما بر تمرکززدایی است و یقینا استان‌ها بیشتر می‌توانند در هزینه کرد اعتبارات تدبیر کنند.

قائمی با بیان اینکه وزارتخانه‌ها باید اختیارات را به استان‌ها تفویض کنند، بیان داشت: شورای برنامه‌ریزی استان باید بتواند محرومیت‌زدایی و توسعه متوازن را عملیاتی کند و ‌فرمانداران و دستگاه‌ها در شهرستان‌ها نیز باید به افزایش کیفیت و اجرای طرح‌های ملی کمک کنند.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول