اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر برنامه‌ریزی وزارت کشور:

تمرکززدایی از اهداف برنامه‌های توسعه است

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بودجه دفتر برنامه‌ریزی وزارت کشور گفت: تمرکززدایی از مراکز استان‌ها و کلان شهر‌ها در تمام برنامه‌های توسعه مورد توجه است.

تمرکززدایی از اهداف برنامه‌های توسعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدعلی قائمی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی خوزستان تمرکززدایی از مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ را از محورهای تمام برنامه‌های توسعه کشور عنوان کرد و افزود: این مسئله مهم به درستی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، تنظیم بودجه سنواتی و انتخاب پروژه‌های ملی از طرف دولت رعایت می‌شود و از خوزستان نیز انتظار است برای محرومیت زدایی و توسعه استان قدم بردارد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سال ۹۰ سال اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، آغاز برنامه پنج ساله پنجم توسعه و انتخابات است همچنین تحریم‌ها تشدید شده، سال مهمی تلقی می‌شود که برای اجرای برنامه‌ها نیاز به همدلی وجود دارد و به همین دلیل سال جهاد اقتصادی نام گرفته است.
قائمی تاکید کرد: خوزستان در حال تدوین چند سند از جمله توسعه و آمایش است و در تصویب طرح‌ها باید به اسناد بالادستی از جمله سند چشم انداز و توسعه توجه شود.
کار‌شناس دفتر برنامه ریزی وزارت کشور نیز در این نشست با تاکید بر فعال شدن کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان‌ها گفت: در راستای تمرکز زدایی باید مصوبات کمیته‌های شهرستانی در شورای برنامه ریزی طرح و بررسی و تصویب شود.
قاضی‌زاده با اشاره به اعتبارات دو در هزار نفت، افزود: از این قانون که چند سال پیش در مجلس مصوب شد در چند استان در راستای پیشرفت پروژه‌ها به خوبی استفاده شده اما در برخی استان‌ها توجهی به آن نشده است.
وی ادامه داد: بسیاری از شهرستان‌های خوزستان تمام شاخص‌های لازم برای استفاده از اعتبارات نفت از جمله قرار داشتن در محدوده مناطق نفت‌خیز، محروم و مرزی بودن را دارا هستند که بهتر است برای توسعه مناطق محرومی که بعضا حتی جاده ندارند از آن‌ها استفاده شود.
قاضی‌زاده گفت: در شمال خوزستان مناطقی هست که با وجود داشتن نیروی انسانی، ذخایر و منابع آبی در محرومیت به سر می‌برند و باید راهکاری برای خروج آن‌ها از این بن بست اندیشیده شود.
وی با تاکید بر حضور تمام اعضای شورای برنامه ریزی در نشست‌ها، افزود: معرفی دو نفر از نمایندگان خوزستان در مجلس توسط مجمع، حضور مدیران دستگاه‌ها و رای گیری مخفی از اعضا در نشست‌های شورای برنامه‌ریزی باید رعایت شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول