اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل اعلام کرد

پرهیز از تمرکز‌زدایی در برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: برای دسترسی سهل و آسان مردم نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا نباید در یک نقطه متمرکز شود.

پرهیز از تمرکز‌زدایی در برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا
سید حسین صابری در حاشیه کار گروه اقتصادی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: نمایشگاه‌ها و مکان عرضه کالا به صورت مستقیم در روزهای پایانی سال باید در چند نقطه شهر اردبیل دایر شود تا مردم با مراجعه به نزدیک‌ترین نمایشگاه محل سکونت خود بتواند مایحتاج مورد نظر خود را تامین کنند.
وی خاطرنشان کرد: به جای تمرکز این نمایشگاه‌ها در فضای نمایشگاه دایمی ضرورت دارد با همکاری شهرداری در چند نقطه پرجمعیت شهر اردبیل به ویژه شهرک‌ها در عرصه‌های یک‌هزار متری نمایشگاه عرضه مستقیم برپا شود تا مردم به راحتی بتوانند میوه و مایحتاج شب عید خود را تامین کنند.
صابری کنترل بازار را در روزهای پایانی سال مستمر و ضروری اعلام کرد و افزود: متولیان حوزه بهداشت نیز باید نظارت‌های خود را تقویت کنند تا مبادا عده‌ای سودجو با توزیع مواد غذایی بی‌کیفیت سلامت مردم را به خطر اندازند.
استاندار اردبیل در مورد نرخ‌گذاری سبوس نیز پیشنهاد داد: گروه‌های کارشناسی و متولیان این حوزه باید با محاسبه مراحل مختلف تولید و فرآیند طی شده نرخ جدید را پیشنهاد دهند تا اعضا در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.
این مسئول یادآور شد: این اقدامات کارشناسی نباید محدود به برخی اظهار نظرهای متولیان این حوزه باشد چرا که ما در یک سال گذشته نه افزایش تعرفه گاز، برق و آب را شاهد بودیم و نه بسیاری از متغیر‌‌ها تغییر پیدا کرده است که تنها عامل تغییر یافته می‌تواند افزایش دستمزد و مواد اولیه باشد.
صابری اضافه کرد: ‌کارشناسان مطلع، مکلف و بصیر صنعت و معدن، استانداری و جهاد کشاورزی و غله با نشست تعاملی باید قیمت پایه را در نظر گرفته و با محاسبه دو متغیر یاد شده نرخ جدید را برای جلسه آینده پیشنهاد دهند.
 
افزایش قیمت باید مبنا داشته باشد
استاندار اردبیل همچنین در مورد تعیین نرخ جدید خدمات کشتارگاه‌های طیور اظهار داشت: هرگونه افزایش قیمت باید مبنا داشته باشد چرا که ما نمی‌توانیم با در نظر گرفتن برخی از منافع تولید‌کننده در حق مصرف‌کننده اجحاف کنیم و یا بر عکس این عمل کنیم.
صابری ادامه داد: این کار بدی است که هر وقت در حوزه اجرا کم می‌آوریم با بهانه قرار دادن افزایش برق، آب،‌ گاز و سایر حامل‌های انرژی افزایش قیمت مطلوب خودمان را در جیب مردم جستجو کنیم چرا که با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قرار بود میزان مصرف کاهش یافته و از این راه نرخ خدمات و قیمت تمام شده کالاها نیز حتی تعدیل شود.
وی بیان داشت: قرار نیست توپ را در زمین مصرف‌کننده بیندازیم و هر چه را گران می‌کنیم سنگینی آن را بر دوش مردم بگذاریم چرا که ضرورت دارد در افزایش قیمت‌ها واقعیت‌ها را مشاهده کرده و از هرگونه اجحاف جلوگیری کنیم.
باشند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول