اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و ارزیابی بودجه وزارت کشور:

تمرکززدایی با افزایش اختیارات شوراهای برنامه‌ریزی عملیاتی شده است

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و ارزیابی بودجه وزارت کشور با اعلام رضایت از نحوه فعالیت شورای برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی گفت: دولت نهم و دهم با افزایش اختیارات شوراهای برنامه‌ریزی در سطح کشور شعار تمرکززدایی را عملیاتی ساخته است.

تمرکززدایی با افزایش اختیارات شوراهای برنامه‌ریزی عملیاتی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قائمی پیش از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آمار، مبنای اصلی برنامه‌ریزی در سطح کشور است، اظهار داشت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید با ارائه آمار دقیق و صادقانه در راستای برنامه‌ریزی توسعه‌ای منطقه تلاش کنند.

وی افزود:‌ برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید بر اساس سیاست‌های چشم‌انداز توسعه کشور و سیاست‌های کلان ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری باشد تا گام‌های موثری در راستای توسعه متوازن در کشور برداشته شود.

معاون نظارت و ارزیابی بودجه وزارت کشور با اشاره به تدوین اسناد توسعه‌ای هشت شهرستان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز برنامه توسعه منطقه‌ای شکل نگرفته است اقدامات مناسبی در این استان برای تدوین اسناد توسعه شهرستانی در خراسان‌جنوبی انجام شده است.

قائمی با اشاره به مصوبات شورای برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی مبنی بر توزیع اعتبارات بر اساس شاخص‌های موجود گفت: با وجود اینکه خراسان‌جنوبی یک استان نوپا و تازه تاسیس است و هنوز آمار دقیقی موجود نیست اما عملکرد این مجموعه مثبت و قابل دفاع است.

 

*در توزیع اعتبارات، اسناد توسعه شهرستان‌ها مد نظر قرار گیرد

وی ادامه داد: همچنین باید در توزیع اعتبارات و برنامه‌ریزی‌های شهرستانی اسناد توسعه هر شهرستان نیز لحاظ شود تا بر اساس آن اعتبارات موجود توزیع شود.

معاون نظارت و ارزیابی بودجه وزارت کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در آستانه اجرای برنامه پنجم توسعه کشور هستیم، تصریح کرد: بر اساس سفارشات مقام معظم رهبری ما باید بر اساس شاخص‌ها عملکرد مجموعه‌های مختلف را ارزیابی کنیم و در کلی‌گویی در این بخش پرهیز کنیم.

قائمی از تشکیل نخستین جلسه شورای ملی آمایش سرزمین در سطح کشور خبر داد و گفت: تشکیل جلسات این شورا اثرات مثبت زیادی را در پی دارد که در دولت دهم محقق شد.

وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم تمرکززدایی شعار نیست، افزود: افزایش اختیارات شوراهای برنامه‌ریزی و افزایش پروژه‌های ملی از جمله شواهد موجود برای اثبات این ادعا است.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول