اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی استان قزوین خبر داد

خرید توافقی 150 تن کلزا از کشاورزان بوئین زهرا

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: با شروع فصل برداشت محصول کلزا طی 4 روز گدشته 150 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان شهرستان بوئین زهرا به صورت توافقی خریداری شده است.

خرید توافقی 150 تن کلزا از کشاورزان بوئین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان قزوین، ناطق معین‌الدین گفت: با توجه به اینکه قیمت خرید تضمینی محصول کلزا در سال جاری نسبت به نرخ بازار پایین‌تر است، این محصول به صورت توافقی در سطح استان خریداری می‌شود.

به گفته وی، 150 تن محصول کلزا به نرخ توافقی یک‌هزار و 50 تومان از کشاورزان بوئین زهرایی خریداری شده است، این در حالی است که نرخ خرید تضمینی کلزا، از سوی دولت 755 تومان اعلام شده است.

معین‌الدین ادامه داد: وجه محصول خریداری شده به صورت کامل به کشاورزان پرداخت شده و کشاورزان می‌توانند بدون هیچ‌گونه نگرانی محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تعاون روستایی تحویل نمایند و بهای آن را دریافت کنند.

معین‌الدین با اشاره به اهداف خرید توافقی بیان کرد: هدف از خرید توافقی محصولات کشاورزی حمایت از تولیدکننده، تقویت بخش کشاورزی، افزایش تولید، کمرنگ شدن و به تدریج حذف واسطه‌ها، سلف خران و رساندن سود واقعی به کشاورزان است.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه مراکز خرید توافقی محصول کلزا در سه شهرستان‌ بوئین زهرا ، آبیک و البرز مستقر می‌باشند، افزود: زمان خرید محصول کلزا در استان قزوین از اواخر خرداد‌ تا اواسط مردادماه بوده و شبکه تعاون روستایی درخصوص خرید توافقی محصول کلزا هیچ محدودیتی ندارد.

این مسئول ادامه داد: مراکز خرید توافقی محصول کلزا در شهرستان بوئین زهرا، اتحادیه تعاون روستایی شهرستان بوئین زهرا، شهرستان آبیک شرکت تعاونی روستایی سینا و شهرستان البرز شرکت تعاونی روستایی نصر می‌باشند.

وی همچنین با اعلام اینکه مراکز خرید توافقی محصولات کشاورزی تعاون روستایی در شهرستان‌های تابعه آمادگی خرید محصول جو و گندم را دارند، نیز از خرید توافقی 160 تن محصول جو از کشاورزان بوئین زهرا با نرخ میانگین 460 تومان خبر داد.

گفتنی است تشکل‌های تعاون روستایی استان قزوین در سال گذشته 124 هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش 514 میلیارد ریال را بصورت توافقی از کشاورزان در سطح استان خریداری نمودند.

انتهای پیام/ح30                                                                          

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول