اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شوش خبر داد

آغاز برداشت کلزا از مزارع شوش

خبرگزاری فارس: فرماندار شوش از آغاز برداشت کلزا از سطح مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: کشت کلزا در این منطقه بسیار محدود انجام می‌شود.

آغاز برداشت کلزا از مزارع شوش

عبدالرضا سعیدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش وسعت زیر کشت کلزا در سال‌جاری را بیش از 270 هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 500 تن محصول کلزا از مزارع شهرستان شوش برداشت ‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: در سال‌جاری قیمت خرید محصول گندم برای هر کیلوگرم به صورت تضمینی 755 تومان و برای هر کیلوگرم به صورت توافقی 955 تومان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه در سال‌جاری قیمت کلزا بسیار خوب تعیین شده است پیش بینی می‌شود تا در سال ‌آینده استقبال بیشتری از این کشت شود.

شهرستان شوش به دلیل حجم بسیار زیاد تولیدات کشاورزی در شرایط کنونی به عنوان قطب کشاورزی در استان خوزستان معروف است.

گیاه کلزا باداشتن ریشه‌های عمیق و راست خود قادر به شکستن لایه‌های نفوذ ناپذیر خاک بوده و سبب افزایش عمق خاک زراعی می‌شود و نقش مهمی در تناوب زراعی، کنترل علف‌های هرز سخت جان و افزایش عملکرد محصول گندم در کشت بعدی زمین خواهد شد.

کلزا از گیاهان دانه روغنی و معمولا quotation mark قابل کشت در تمام مناطق سرد، معتدل و گرم است. شهرستان‌های ایذه، بهبهان و شوش بیشترین سطح زیرکشت و برداشت محصول کلزا را در خوزستان به خود اختصاص می‌دهند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول