اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان سوادکوه:

مشکلات زیست‌محیطی کارخانه‌های شن و ماسه حل نشد / احداث کارخانه کک‌سازی مشکل‌زاست

خبرگزاری فارس: دادستان سوادکوه گفت: مشکلات زیست‌محیطی کارخانه‌های شن و ماسه مسیر خطیرکوه حل نشد و احداث کارخانه کک‌سازی برای آینده منابع طبیعی نیز مشکل‌زا خواهد بود.

مشکلات زیست‌محیطی کارخانه‌های شن و ماسه حل نشد / احداث کارخانه کک‌سازی مشکل‌زاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، احمد محمدی تازه‌آبادی ظهر امروز در دیدار با اعضای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان با اشاره به این مطلب که فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی باید در جامعه نهادینه شود، گفت: آموزش از دوران کودکی و نوجوانی سبب ماندگاری مفاهیم می‌شود و اگر انسان از همان ابتدا با طبیعت خو بگیرد و طبیعت را دوست داشته باشد از آن به خوبی محافظت خواهد کرد.

احمد محمدی تازه‌آبادی افزود: برای احداث صنعت بهترین زمین‌ها اختصاص می‌یابد و ما باید برای اقدامات صنعتی به منابع طبیعی و نیاز نسل حاضر و آینده به آن بیاندیشیم.

وی با اشاره به تبلیغات فراوان احداث کارخانه کک‌سازی در شهرستان سوادکوه گفت: شهرستان سوادکوه جایگاه مناسبی برای احداث کارخانه کک‌سازی نیست.

دادستان سوادکوه افزود: توانایی استانداردسازی برای رفع آلودگی کارخانه کک‌سازی را نداریم.

محمدی با اشاره به آلودگی های کارخانه‌های شن و ماسه در شهرستان سوادکوه خاطرنشان کرد: ما هنوز نتوانستیم مشکلات زیست‌محیطی کارخانه‌های شن و ماسه در مسیر خطیرکوه را حل کنیم و احداث کارخانه کک‌سازی برای آینده زیست محیطی و منابع طبیعی شهرستان سوادکوه مشکل‌زا خواهد بود.

وی گفت: اگر مسئولان می‌توانند و قول همه‌جانبه برای عدم آلودگی آن بدهند، احداث این کارخانه بسیار سودمند خواهد بود و در زمینه به‌کارگیری نیروی کار شهرستان و موجب بهبود اقتصادی شهرستان، استان و کشور را فراهم می‌آورد.

وی گفت: من نظر شخصی خود را می گویم و کسی در این ارتباط نظر ما را نخواسته است.

دادستان سوادکوه با تاکید بر این مطلب که هر کسی نباید به خودش اجازه دهد که وارد مسائل فنی شود، گفت: بررسی کارشناسانه و استفاده از نظرات همه‌جانبه باید در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود.

محمدی با اشاره به بالا بودن میزان بیکاری در شهرستان سوادکوه گفت: به بهانه بالا بودن بیکاری نباید محیط زیست و منابع طبیعی را از بین برد.

وی خواستار استفاده بهینه از جاذبه‌های گردشگری شهرستان برای کاهش بیکاری خبر داد و گفت: از ظرفیت‌های مختلف شهرستان سوادکوه باید برای کاهش بیکاری استفاده کرد.

این مسئول قضایی با بیان این مطلب که برنامه جامع حفاظت از منابع طبیعی نداریم، افزود: برخی از قوانین زیست محیطی و منابع طبیعی نسخ نشده ولی متروک مانده و عملا مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

محمدی گفت: خیلی‌ها از  قوانین بی‌اطلاع هستند و نیاز به قانون جامع منابع طبیعی داریم تا ماموران در اجرای آن و مراجع قانونی در صدور آن با مشکل روبه‌رو نشوند.

وی به همراهی و همکاری هرچه بیشتر مردم با منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: شهرستان سوادکوه با توجه به وسعت جنگل‌های آن و اراضی منابع طبیعی و نیز عدم امکان حضور ماموران منابع طبیعی در تمام نقاط و در طول شبانه‌روز، لزوم تشکیل امداد جنگل به منظور دریافت گزارش‌ها درباره تصرف اراضی ملی، قاچاق چوب‌آلات جنگلی و تخریب و آتش‌سوزی ضرورت دارد.

محمدی خواستار حضور فوری ماموران امداد جنگل مانند نیروی انتظامی در قالب 110 شد و خاطرنشان کرد: کمبود شدید نیروی انسانی منابع طبیعی شهرستان سوادکوه نیازمند نگاه ویژه استانی است.

دادستان سوادکوه از تشکیل 150 فقره پرونده مربوط به منابع طبیعی در سوادکوه خبر داد و افزود: 137 فقره از پرونده‌های منابع طبیعی منجر به صدور حکم شده است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول