اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد:

کشت 1000 هکتار کلزا در جنوب کرمان / پیش‌بینی برداشت 1500 تن کلزا

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: در سال زراعی جاری سهمیه کشت کلزا به مدیریت‌ها ابلاغ شده و تاکنون بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی منطقه زیر کشت این محصول استراتژیک رفته است.

کشت 1000 هکتار کلزا در جنوب کرمان / پیش‌بینی برداشت 1500 تن کلزا
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، مجید درینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشت کلزا در سال زراعی جاری از اواسط آبان‌ ماه سال جاری در منطقه جیرفت و کهنوج آغاز شده و پایان آذر‌ ماه به اتمام رسیده است.
وی افزود: در سال زراعی جاری سهمیه کشت کلزا به مدیریت‌ها ابلاغ شده و تاکنون بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی منطقه زیر کشت این محصول استراتژیک رفته است.
درینی با توجه به کشت‌های انجام شده تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌هزار و 500 تن محصول کلزا برداشت شود.
وی کلزا را یکی از مهم‌ترین دانه‌های روغنی دانست و بیان داشت: با توجه به نیاز بالای کشور به تأمین روغن و وابستگی بیش از ۹۰ درصدی به دانه‌های روغنی، کشت این محصول در سال‌های اخیر مورد توجه بسیار قرار گرفته است.
درینی بیان کرد: برنامه‌ ۱۰ ساله برای نیل به خودکفایی در زمینه تولید روغن در سطح ملی تهیه و در این راستا توسعه کشت کلزا به عنوان محصول غالب در سراسر کشور در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: در همین راستا گرایش به افزایش و تولید کلزا به عنوان تک محصول انتخابی میان سایر دانه‌های روغنی، به سطوح برنامه‌ریزی استان کرمان نیز تسری یافته است.
درینی بیان کرد: گیاه روغنی کلزا در سال‌های اخیر به دلیل سازگاری با شرایط اقلیمی در استان کرمان برای افزایش تولید روغن خوراکی مورد توجه ویژه مسئولان قرار گرفته است به طوریکه سطح زیر کشت این محصول در استان، روند رو به رشدی داشته است.
وی کلزا را محصول خاص مناطق معتدل خشک و مرطوب دانست و اذعان کرد: از آنجا که کشت پاییزه کلزا همزمان با فصل بارندگی است و استان کرمان با محدودیت منابع آب در فصل بهار و تابستان مواجه است این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است.
درینی خاطرنشان کرد: محصول کلزا قابلیت کشت را در همه مناطق استان کرمان به ویژه جنوب داراست.
انتهای پیام/آ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول