اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل حوادث طبیعی

100 درصد کشت کلزای نمین خسارت دید

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: در سال زراعی گذشته 100 درصد کشت کلزای نمین متحمل خسارت شد.

100 درصد کشت کلزای نمین خسارت دید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز آقازاده در جلسه ستاد مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه اظهار داشت: میانگین خسارت وارد آمده به محصول کلزا در نمین برآورد شده که متاسفانه 100 درصد کلزا و 25 درصد گندم و جو آبی خسارت دیدند.

وی از مسئولان ستاد حوادث غیر مترقبه استان خواست؛ با پرداخت زود هنگام و به موقع خسارات این حوادث کشاورزان را یاری کرده و زمینه کشت‌های بعدی را فراهم کنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه حوادث طبیعی و غیرطبیعی بیش از 45 میلیارد ریال به اراضی کشاورزی نمین خسارت زده است خاطرنشان کرد: سرمازدگی و یخبندان، طوفان، خشکسالی و سیل و تگرگ از جمله حوادث طبیعی و قهری و غیرطبیعی هستند که شهرستان نمین هر از گاهی با آن مواجه می‌شود.

آقازاده مجموع اراضی زراعی زیر کشت این شهرستان در سال گذشته را 30 هزار و 150 هکتار ذکر کرد و گفت: میانگین خسارات وارده به محصولات کلزا در شهرستان نمین در این سال زراعی 100درصد و گندم و جو آبی نیز 25 درصد برآورد شده است.

وی همچنین از وارد شدن یک‌میلیارد و 650 میلیون ریال خسارت به 36 مورد میله قنات و یک مورد بند آب در سطح شهرستان بر اثر جاری شدن سیل‌های اخیر خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین افزود: این سیلاب‌ها به استخر ذخیره آب متعلق به پروژه آبیاری بارانی روستای علی‌بلاغی نیز بیش از 500 میلیون ریال خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه معاون فرماندار نمین هم در سخنانی از شناسایی 112 مکان اسکان اضطراری شهری و روستایی در شهرستان نمین خبر داد.

نادر بیننده اظهار داشت: حادثه‌خیز بودن استان اردبیل لزوم آمادگی ستاد بحران برای مقابله با حوادث و سوانح طبیعی را ضروری کرده است.

وی گفت: این مکان‌ها در 92 روستا و سه شهر تابعه شهرستان نمین با هدف اسکان اضطراری مردم در مواقع بحران شناسایی شده است.

بیننده همچنین به شناسایی و پیش‌بینی 130 دستگاه خودرو سبک و سنگین به عنوان بانک اطلاعات ماشین‌آلات برای استفاده در مواقع ضرورت و بحران در این شهرستان اشاره کرد و افزود: انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین شامل لودر، بولدزر، کمپرسی و آتش‌نشانی در این بانک اطلاعاتی جمع شده است.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول