اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور امام جمعه اردبیل و برای نخستین‌بار

خط تولید ویفر و شکلات در اردبیل راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و جمعی از مسئولان بهره‌برداری از نخستین خط تولید ویفر و شکلات در استان اردبیل فعالیتش را آغاز کرد.

خط تولید ویفر و شکلات در اردبیل راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز در محل این واحد تولیدی برگزار شد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش نمایندگان استان تقویت جبهه تولید و حل مشکلات و معضلات واحدهای تولیدی و اقتصادی است که در این زمینه سعی داریم برخی از مقدمات و زیرساخت‌های لازم را در تقویت بخش تولیدی و اقتصادی استان فراهم آوریم.

کمال‌الدین پیرمؤذن تصریح کرد: تلاش مردم استان در زمینه تولید و تقویت جبهه اقتصادی بسیار مفید و مؤثر است و در این زمینه نباید از توانمندی بخش خصوصی و غیردولتی غفلت کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس نهم از سفر اعضای این کمیسیون در آینده نزدیک به اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: در این سفر سعی می‌شود مشکلات و معضلات واحدهای تولیدی استان با حضور مسئولان و متولیان امر و همچنین تولیدکنندگان بخش خصوصی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ما در تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری باید از تولید داخلی حمایت کنیم تا بستر کار و اشتغال و سرمایه‌گذاری بیش از گذشته فراهم آید.

پیرمؤذن با ابراز تأسف از تعطیلی برخی از کارخانه‌های تولیدی و صنعتی در اردبیل ادامه داد: در این زمینه پیگیر موضوع از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم تا علل اصلی رکود این واحدها که به نظر می‌رسد کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش باشد، با تدبیری درست برطرف شود.

این مسئول بیان کرد: با نشست‌هایی که با متولیان بخش غیردولتی و خصوصی داشته‌ایم مشکلات و معضلات آنها مورد دقت، توجه و ارزیابی قرار گرفته و موارد لازم به مسئولان استانی و کشوری تذکر داده شده است تا بیش از این واحدهای صنعتی و تولیدی ما در حالت رکود و تعطیلی قرار نگیرند.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم مدیرعامل کارخانه تولید ویفر و شکلات اردبیل در سخنانی گفت: اشتغال ایجاد شده در این واحد در حال حاضر 30 نفر است ولی با تکمیل فازهای بعدی این کارخانه این ظرفیت اشتغالزایی به 60 نفر می‌رسد.

علیرضا نوذری افزود: این کارخانه توان تولید سالانه یک هزار و 350 تن محصول متنوع در بخش ویفر و شکلات را دارد که با نوآوری‌های انجام شده امیدواریم بازار داخلی و خارجی خوبی را برای این تولیدات شاهد باشیم.

سرمایه‌گذار بخش خصوصی تصریح کرد: ما علاوه بر تأمین نیازمندی استان و برخی استان‌های همجوار هدف‌گذاری خود را صادرات محصول به کشور افغانستان، عراق و آذربایجان قرار دادیم تا بتوانیم به سودآوری مورد نیاز دست یابیم.

نوذری خاطر نشان کرد: قرار است در فاز بعدی مجهزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه در تولید شکلات در سطح کشور نصب و راه‌اندازی شود تا محصولات متنوع شکلاتی را تولید کرده و روانه بازار مصرف کنیم.

مدیرعامل کارخانه تولید ویفر و شکلات اردبیل قول داد تا دو ماه آینده با خرید و نصب دستگاه‌های مرتبط با تولید این شکلات این مجموعه فعالیت‌اش را با قوت و قدرت ادامه دهد.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول