اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ساحل عاج خواستار شد

ایجاد خط تولید مونتاژ تراکتور ایرانی در ساحل عاج

خبرگزاری فارس: سفیر ساحل عاج در ایران خواستار راه‌اندازی خط تولید تراکتور ایرانی در این کشور شد.

ایجاد خط تولید مونتاژ تراکتور ایرانی در ساحل عاج

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عبدالله سیسه در دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اشاره به موقعیت کشاورزی ساحل عاج گفت: با توجه به سنتی بودن کشاورزی، عدم استفاده از ادوات کشاورزی و همچنین وابستگی اقتصاد به کشاورزی تقاضای راه‌اندازی خط تولید تراکتور ایرانی از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران صورت گرفت.

وی اظهار کرد: سالانه یک میلیون تن کاکائو در ساحل عاج بدون ادوات کشاورزی و به روش سنتی تولید می‌شود که اگر این صنعت مجهز به ادوات کشاورزی ایرانی شود شاهد افزایش بیش از 2 برابری تولید این محصول در کنار سایر تولیدات کشاورزی خواهیم بود.

سیسه تصریح کرد: حضور تراکتورسازان در کشور تابعش نه تنها به بخش کشاورزی و اقتصاد ساحل عاجل کمک خواهد کرد بلکه زمینه را برای اشتغالزایی و ایجاد اشتغال برای جوانان ساحل عاجی نیز فراهم خواهد کرد.

ساحل عاج کشوری در غرب آفریقا با حجم تولید یک میلیون تن در سال، اولین تولیدکننده کاکائو و با تولید 450 میلیون تن قهوه پنجمین تولیدکننده دنیا می‌باشد که حجم بالایی از نیاز صنایع غذای کشور و آذربایجان‌شرقی از طریق این کشور تامین می‌شود.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده ادوات کشاورزی با 12 شرکت اقماری که دو شرکت در تبریز و در خود تراکتورسازی مستقر بوده و دو شرکت در سنندج و ارومیه و سه خط تولید نیز در کشورهای ونزوئلا، اوگاندا و تاجیکستان فعال است.

در این مجموعه بیش از 5 هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار است و با توجه به همکاری بیش از 200 قطعه‌سازی و واحد تولیدی برای تامین قطعات و محصولات مورد نیاز این گروه، پیش‌بینی شاغلان غیرمستقیم مرتبط با این گروه نیز 200 هزار نفر است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول