اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق در اقلیم کردستان:

اراده عراق برای روابط اقتصادی با ایران افزایش یافت/ راه‌‌اندازی خط تولید تراکتور در اربیل

خبرگزاری فارس: نماینده دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق در اقلیم کردستان گفت: پس از خروح نیروهای امریکایی، اراده مسئولان عراق برای توسعه روابط اقتصادی با ایران افزایش یافته است.

اراده عراق برای روابط اقتصادی با ایران افزایش یافت/ راه‌‌اندازی خط تولید تراکتور در اربیل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حرمت فاروغی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی تجار و بازرگانان مازندرانی و اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه بحث درباره توانمندی‌های ایران و عراق مایه خوشحالی دو طرف است، اظهار داشت: امروز عراق به لحاظ اقتصادی در شرایطی قرار دارد که نیاز به کمک‌های اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه پس از خروج نیروهای امریکایی اراده مسئولان عراقی برای توسعه روابط اقتصادی افزایش یافته است، افزود: کردستان عراق نیز با اقلیمی که دارد می‌تواند بیش از اینها از کمک‌های کشورهای دوست و همسایه بهره‌مند شود.

فاروغی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های موجود در کشور عراق زمینه‌ مناسبی برای حضور کشورهای همسایه در زمینه توسعه این کشور است، یادآور شد: تمام این مناسبات در چهارچوب قوانین و قطعنامه‌های سازمان ملل صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه در سال‌های اخیر موفق شدیم با پیگیری‌های دو ساله مشکلات بانک‌های ایرانی را در این کشور رفع کنیم، ابراز داشت: شعبات مختلف بانک‌های ایرانی در شهرهای مختلف کشور عراق راه‌اندازی شده است.

نماینده دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق در اقلیم کردستان با تاکید بر اینکه امروز میان ایران و عراق 6 هزار میلیارد تومان صادرات و واردات صورت می‌گیرد، ابراز امیدواری کرد حجم مبادلات تجاری میان دو کشور به 10 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی گفت: با این وجود این میزان داد و ستد نمی‌تواند برای روابط اقتصادی میان دو کشور اسلامی خیلی بزرگ باشد.

فاروغی با اشاره به اینکه از سوی کشور ایران در شهر اربیل عراق، خط تولید تراکتور راه‌اندازی می‌شود، افزود: با ثبت این شرکت‌ها در عراق زمینه این تبادلات تجاری افزایش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: در سفر قبلی استاندار مازندران هشت پروتکل همکاری میان مازندران و سلیمانیه عراق راه‌اندازی شده بود.

نماینده ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق اذعان داشت: اراده‌ای وجود دارد که شرکت‌های بیشتری از ایران در کشور عراق حضور داشته باشند.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون 40 نماینده کشورهای عربی و اروپایی در کردستان عراق حضور دارد، متذکر شد: وجود کنسولگری مستقل ایران در سلیمانیه و اربیل عراق زمینه مناسبی برای توسعه روابط وجود دارد.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول