اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفتمین روز از ایام‌الله فجر افتتاح شد

5 خط تولیدی جدید در کارخانه‌ها استان البرز

خبرگزاری فارس: پنج خط تولیدی جدید در کارخانه‌ها و شرکت‌های صنعتی استان البرز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار البرز و مسئولان استانی افتتاح شد.

5 خط تولیدی جدید در کارخانه‌ها استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، با افتتاح این خطوط صنعتی، ظرفیت تولیدات استان البرز در بخش‌هایی چون تولید قطعات ظریف پلاستیکی، موادغذایی، کمپرسورهای فشار هوا، فیلترهای هوای فشرده و دیوارهای بتنی افزایش یافت.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی عیسی فرهادی استاندار البرز، با راه‌اندازی این خطوط صنعتی برای بیش از 400 نفر در استان البرز شغل ایجاد شده است.

فرهادی هم‌چنین اعلام کرد که این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال به سرانجام رسیده است.

* خودکفایی کامل ایران برای اکتشاف مواد معدنی

در مراسم افتتاح خطوط صنعتی و تولیدی فوق معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طی سخنانی اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی، ملت ایران با هدایت رهبری فرزانه انقلاب به سمت خودکفایی در تمام عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، کشاورزی و صنعتی جهش خود را آغاز کرد.

محمدتقی کره‌ای افزود: کشورهای غربی تلاش زیادی کردند که ما در این زمینه‌ها موفق نباشیم، اما امروز به فضل الهی و با ایستادگی ملت و مسئولان در بسیاری از بخش‌ها خودکفا هستیم.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که دیگر نیاز به کارشناسان خارجی نداریم، بحث اکتشاف معادن و مواد معدنی است چرا که پیش از انقلاب به طور کامل بحث اکتشاف این مواد توسط شرکت‌ها و کارشناسان خارجی انجام می‌شد.

معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش مسئولان و همت دانشمندان جوان ایرانی امروز تمام اکتشاف‌های زیرزمینی توسط ایرانی‌ها انجام شده و هیچ نیازی به کشورهای بیگانه نداریم.

کره‌ای افزود: دولت در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده و از طرح‌های بخش خصوصی حمایت خواهد کرد.

به گفته وی، اعتبارات مالی تخصیص یافته برای توسعه اکتشاف مواد معدنی در بودجه سال 91 که تقدیم مجلس شده، بی‌نظیر است و فعالان بخش صنعتی در این زمینه اخبار خوشی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول