اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فاز 17 و 18 پارس جنوبی خبر داد

راه‌اندازی خط تولید سکوهای دریایی توسط متخصصان ایرانی در ونزوئلا

خبرگزاری فارس: مدیر فازهای 17 و 18 پارس جنوبی تاسیسات دریایی خرمشهر گفت: طرح مطالعاتی راه‌اندازی خط تولید ساخت سکوهای دریایی در کشور ونزوئلا توسط متخصصان ایرانی آغاز شده و به زودی این پروژه محقق می‌شود.

راه‌اندازی خط تولید سکوهای دریایی توسط متخصصان ایرانی در ونزوئلا
محسن جزایری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: در حال حاضر ایران اسلامی در ساخت سکوهای دریایی نسبت به کشورهای منطقه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به وجود شرکت‌های تولید سکوهای دریایی در امارات و عمان گفت: در حال حاضر ایران از لحاظ هزینه ساخت سکو و پایه‌های مربوط به آن بسیار ارزان‌تر از کشورهای منطقه است.
مدیر فاز 17 و 18 پارس جنوبی خاطرنشان کرد: تاکنون پروژه تامین سکوهای دریایی کشور هندوستان توسط این شرکت تامین شده و در حال حاضر پروژه راه‌اندازی خط تولید کامل سکوهای دریایی در کشور ونزوئلا در آمریکای جنوبی در دستور کار شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران قرار دارد.
وی از وجود پیشنهادهای دیگر خارجی برای تامین سکوهای دریایی خبر داد و گفت: ایران اسلامی در حال حاضر توانایی تامین مایحتاج تجهیزات دریایی کشورهای مختلف جهان را دارا است.
مدیر فاز 17 و 18 پارس جنوبی در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در ادامه از آغاز  عملیات دیگر لوله گذاری فاز 17 و 18 تا یک ماه دیگر خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام لوله‌ها به‌طول 220 کیلومتر پروژه فاز 17 و 18 پارس جنوبی تامین شده و بیش از 190 کیلومتر آن در کارخانه پوشش بتن اندود خرمشهر آماده سازی شده است.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود  تا یک ماه دیگر عملیات لوله‌گذاری در میادین مشترک ایران و قطر در عمق 70 متری آغاز شود.
جزایری در ادامه از بارگیری سه پایه‌های پروژه فاز 17 و 18 پارس جنوبی با وزن 540 تن و به همراه شمع‌ها با وزن 500 تن بر روی بارج خبر داد و اظهار داشت: تاکنون مراحل ساخت جکت‌های سکوهای دریایی با پیشرفت فیزیکی 10 تا 15 درصد در حال انجام است.
وی افزود: همچنین دو عرشه در یارد شماره یک خرمشهر با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال ساخت است که برنامه‌ریزی انجام شده، تا پایان سال جاری این عرشه‌ها بارگیری شوند.
مدیر فاز 17 و 18 پارس جنوبی در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ادامه داد: در حال حاضر دو خط لوله گذاری 110 کیلومتری وجود دارد که برای انجام لوله گذاری هر خط 75 روز پیش بینی شده و در مجموع پنج ماه زمان می‌برد.
وی پیش‌بینی کرد که تابستان سال آینده هر کدام از عرشه‌ها در آب‌های نیلگون خلیج فارس راه‌اندازی و آماده بهره برداری شوند.
جزایری در پایان هدف از اجرای این پروژه مشترک گازی را تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز طبیعی، 80 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد، استحصال سالانه یک میلیون تن گاز اتان و یک میلیون و 50 تن ال.پی.جی که از سال 1386 در عسلویه آغاز شده عنوان کرد.
انتهای پیام/غ10/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول