اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

آتش‌سوزی در مراتع اصفهان 72 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طی دو سال گذشته اقدامات بسیاری در راستای کاهش میزان آتش‌سوزی در مراتع صورت گرفته و در سال گذشته آتش‌سوزی در مراتع استان 72 درصد کاهش یافته است.

آتش‌سوزی در مراتع اصفهان 72 درصد کاهش یافت

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اثرات ناشی از خشک‌سالی سبب ایجاد حریق در مراتع می‌شود، اظهار داشت: گزارش‌های بسیاری در راستای وقوع حریق در مراتع وجود داشته است که جلسات متعددی در این راستا در ستاد مدیریت بحران استانداری برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته در راستای کاهش وقوع آتش‌سوزی در مراتع استان اعتباراتی در اختیارات منابع طبیعی قرار گرفته است، اضافه کرد: 400 میلیون تومان در سال 1389 و 440 میلیون تومان نیز در سال گذشته برای پیش‌گیری از وقوع حریق در مراتع استان در اختیار منابع طبیعی قرار گفته است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: طی دو سال گذشته اقدامات بسیار ویژه‌ای در سطح استان برای کاهش آتش‌سوزی در مراتع صورت گرفته است و به صفر رساندن وقوع حریق در مراتع از مهم‌ترین اهداف ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان به شمار می‌رود.

وی به کاهش وقوع حریق در مراتع اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته و با اجرای طرح‌های پیشگیرانه در استان میزان آتش‌سوزی در مراتع اصفهان 72 درصد کاهش یافته است.

شیشه‌فروش تأکید کرد: ایجاد 70 پایگاه اطفای حریق محلی متشکل از تیم هشت نفره در مناطق استان مانند فریدن، فریدون‌شهر، خوانسار، چادگان، سمیرم، تیران و کرون، گلپایگان و نطنز از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در مراتع مناطق ذکر شده بیشتر از سایر مناطق استان بوده است، بیان داشت: استقرار 11 دستگاه خودرو به عنوان اطفای حریق، ایجاد 11 پایگاه اطفای حریق سیار در مناطق استان، آموزش نیرو‌ها و بازدید‌های نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی از مراتع استان سبب کاهش آتش‌سوزی در مراتع شده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول