اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران مطرح کرد

شیوه بهره‏برداری از مراتع صحیح نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه شیوه بهره‏برداری از مراتع استان تهران صحیح نیست، از تعلیف 2.5 برابری ظرفیت دام‏ها در مراتع این استان خبر داد.

شیوه بهره‏برداری از مراتع صحیح نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران غلام‏عباس عبدی‏نژاد عصر امروز در جمع مسئولان شهرستان دماوند اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر از هر هکتار مراتع استان تهران، تنها 100 کیلوگرم علوفه دریافت می‏شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این دام‏ها در مراتع استان تهران 2.5 برابر بیش از ظرفیت موجود این مناطق در حال تعلیف و چرا هستند.

عبدی‏نژاد با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‏های لازم به مرتع‏داران استان تهران خاطر نشان کرد: نکته حائز اهمیت در حفظ، صیانت، بهره‏برداری حداکثری و استفاده صحیح از مراتع به عنوان یکی از نمونه‏های بارز منابع طبیعی ارائه آموزش‏های لازم به مرتع‏داران است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ادامه داد: در این دوره‏های آموزشی می‏توان به دیگر جنبه‏های سودبری از مراتع استان تهران نیز تاکید کرد.

وی اضافه کرد: از جمله توانمندی‏های بالقوه جانبی مراتع و موارد استفاده نهفته این منابع طبیعی می‏توان به برداشت گیاهان دارویی، گیاهان صنعتی، گیاهان عطری و همچنین افزایش بهره‏وری تولید علوفه اشاره کرد.

عبدی‏نژاد درباره مزایای این اقدامات آموزشی گفت: در سایه این اقدامات آموزشی می‏توان ضمن کاهش فشار چرای بی‏رویه دام در مراتع موجبات اقتصادی‏سازی امور مرتع‏داری و دامداری را نیز افزایش داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ادامه داد: در این دیدگاه دیگر منبع طبیعی خدادادی مهمی همچون مرتع تنها یک مرکز برداشت علوفه نیست بلکه مناطقی از این دست به منابع بزرگ تولید ثروت در هر ناحیه‏ای بدل می‏شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول