اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین همایش پدافند غیرعامل و دین صورت گرفت

بررسی راهکارهای پدافند غیر عامل در قم

خبرگزاری فارس: نخستین همایش «پدافند غیرعامل و دین» در قم برگزار شده و طی آن شیوه‌های مقابله غیرمستقیم با توطئه‌های دشمنان بررسی شد.

بررسی راهکارهای پدافند غیر عامل در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم نخستین همایش «پدافند غیرعامل و دین» پیش از ظهر امروز به همت سازمان تبلیغات اسلامی در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل‌لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن اکبری نماینده ولی فقیه در این سپاه، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، محمد دلبری شهردار قم و جمعی از صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی و دیگر مسئولان استان قم در این همایش حضور داشتند.

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به نقشه‌های گوناگون دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: پس از جنگ تحمیلی و مطالعاتی که دشمنان در زمینه اسلام و فرهنگ عاشورا داشتند به این حقیقت پی بردند که تنها راه مقابله با ایران، تهاجم فرهنگی است که این مسئله توسط مقام معظم رهبری بارها مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هوشمندی رهبری موجب تشکیل سازمان پدافند غیرعامل شد اظهار کرد: غرض از مجموعه فعالیت‌های سازمان پدافند غیرعامل، نهراسیدن و مقابله صحیح مردم با نقشه‌ها و طرح‌های دشمنان است.

در ادامه این همایش غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سخنانی با اشاره به جنگ جدیدی که دشمنان و استکبار جهانی علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، چهره و ماهیت نبرد تغییر کرده است، بنابراین دشمن‌شناسی، نخستین گام در راه مقابله صحیح با دشمنان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروز ما درگیر پیچیده‌ترین جنگ اقتصادی در سطح جهان هستیم زیرا مطالعه تاریخ نشان می‌دهد که مدل جنگی علیه ایران در حال حاضر تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌انصاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم سخنران بعدی این همایش بود که با اشاره به لزوم رعایت اخلاق اسلامی در همه عرصه‌ها گفت: چنانچه مباحث اخلاقی اسلام را در اموری چون معماری رعایت کنیم، آنگاه ابنیه مستحکمی خواهیم داشت که مواردی از دفاع غیرعامل را تحقق خواهد بخشید.

وی افزود: امیدواریم با کمک اهل نظر و اندیشه در حوزه علمیه قم و نیز استفاده از مراکز مختلف علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در این شهر قم به عنوان بستری مناسب برای الهام‌بخشی به برنامه‌های پدافند غیرعامل مورد استفاده قرار گیرد.

محمد دلبری شهردار قم نیز در این همایش به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: تجربه هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز دفاع عامل توسط ملت ایران است اما در خصوص دفاع غیرعامل نیز توجه به زیرساخت‌ها و ابزارهای اصلی مدیریت کشور ضروری است.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل در مباحثی چون تأسیسات انرژی، انتقال آب، بافت‌های فرسوده شهری، پهنه‌بندی و کاربری‌های شهری و سایر موارد مطرح است و مجموعه مدیریت شهری قم به عنوان ام‌القرای جهان تشیع آماده برنامه‌ریزی و تدوین سند ملی پدافند غیرعامل شهری است.

در پایان این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل‌لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) و از اساتید حوزه علمیه قم سخنرانی کرد و با اشاره به ضرورت تقوا در کنار علم‌آموزی گفت: جمهوری اسلامی به فریاد تمام ادیان آسمانی رسید و در صورتی که انقلاب پیروز نمی‌شد، مستکبران به اهداف خود دست می‌یافتند.

وی خواستار اطلاع‌رسانی در بحث پدافند غیرعامل برای مصون ماندن اندیشمندان از خطر توطئه‌ها شد و افزود: ظهور عرفان‌های دروغین در ایران و سایر کشورها به منظور جایگزین کردن ادیان آسمانی صورت می‌گیرد و در نهایت آنها به دنبال تجمیع شعبات گوناگون آن هستند.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول