اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

افزایش سطح زیر کشت محصولات سالم به بیش از 29 هزار هکتار در سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش سطح زیر کشت "محصولات سالم" به 29 هزار و 450 هکتار در این استان براساس برنامه‏ریزی‏های انجام شده خبر داد.

افزایش سطح زیر کشت محصولات سالم به بیش از 29 هزار هکتار در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سیدمجید موسوی پیش از ظهر امروز در دومین کارگاه علمی و آموزشی اثرات قاچاق کود و سم در بخش کشاورزی که در استان سمنان برگزار شد، اهداف برگزاری این کارگاه را افزایش شناخت و حساسیت در عوامل اجرایی و نظارتی بخش کشاورزی نسبت به پدیده قاچاق کود و سم عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: ایجاد وحدت رویه در شیوه کنترل و مقابله با پدیده قاچاق و نیز تبیین رویکردهای فنی، قانونی، نظارتی، انتظامی و اجرایی در رابطه با شبکه قانونی تولید بسیار مهم است.

موسوی افزود: توزیع و مصرف بهینه کود و سم و بررسی آثار سوء قاچاق کود و سم در جنبه‏های مختلف بخش کشاورزی از دیگر اهداف برپایی این کارگاه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تولید محصول سالم گفت: برای محقق شدن تولید 25 درصد از محصولات تحت عنوان محصول سالم در یک برنامه پنج ساله، در استان سمنان باید سطح زیر کشت تولید این محصولات از 7 هزار و 490 هکتار در سال 90 به 29 هزار و 450 هکتار در سال 94 برسد.

موسوی در ادامه به مواردی از جمله مفهوم قاچاق کود و سم، علل و انگیزه گرایش به قاچاق، وظیفه عوامل اجرایی و نظارتی، تهدیدات و آثار سوء قاچاق کود و سم در بخش کشاورزی و اقدامات و راهکارهای موجود در این زمینه اشاره کرد.

به گزارش فارس، به پیشنهاد کمیته تخصصی پیش‌گیری و ساماندهی اقتصادی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، دومین کارگاه علمی و آموزشی اثرات قاچاق کود و سم در بخش کشاورزی در مرکز آموزش جهاد کشاورزی بسطام برگزار شد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول