اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

کانون‌های مساجد با حداقل امکانات نخبه پرورش می‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: کانون‌های مساجد با وجود اینکه حداقل‌ترین امکانات را دارا هستند اما استعداد زیادی در پرورش نخبگان فرهنگی، هنری و آموزشی دارند.

کانون‌های مساجد با حداقل امکانات نخبه پرورش می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو بیات بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت با بیان اینکه این کانون‌های مساجد با زحمات همه مسئولان کانون‌ها به رتبه نخست کشوری دست یافتند، افزود: اوقات فراغت تابستان فرصتی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد و از آن برای نسل آینده برنامه‌ریزی کرد.

وی اوقات فراغت را فرصتی جهت تجهیز برای مقابله با ابرقدرت‌ها در جنگ نرم دانست و افزود: دشمنان ایران و اسلام با تمام وجود وارد جنگ نرم شده‌اند و فعالان در کانون‌های مساجد می‌توانند با تمام وجود از ارزش‌های نظام دفاع کنند و موجبات رشد نخبگان را ایجاد کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ابراز داشت: کانون‌های مساجد در قبل و بعد از انقلاب فعال بوده است و امروز می‌توان گفت چه جایی بهتر از کانون مساجد می‌تواند از قرآن و نهج‌البلاغه پشتیبانی کند.

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد مورد اعتماد هستند به طوری که هر جوانی وارد مسجد می‌شود احساس غرور می‌کند و می‌توان ظرفیت هر محله‌ای را به کانون مساجد آن دانست.

بیات با تأکید بر اثرگذاری کانون‌ها در خانواده‌ها و جامعه اظهار کرد: کانون‌های مساجد با وجود اینکه حداقل‌ترین امکانات را دارا هستند اما استعداد زیادی در پرورش نخبگان فرهنگی، هنری و آموزشی دارند.

وی بر لزوم افزایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و افزود: باید به اندازه‌ای کانون‌های فرهنگی ـ هنری افزایش یابد که در شهرها یک چهارم مردم و در روستاها حدود یک‌هزار نفر در کانون‌ها فعالیت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اضافه کرد: تعداد کانون‌های تخصصی در استان همدان 22 کانون است که این تعداد بسیار اندک است و باید حداقل آن را به 100 کانون افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه افزایش‌ کانون‌های مساجد موفقیت بیشتری حاصل می‌کند، گفت: تعداد کانون‌های نور در استان همدان 24 مورد بود که امیدواریم به 100 مورد افزایش یابد.

بیات در پایان سخنانش بر سرانه اختصاصی امسال کانون‌ها اشاره کرد و اظهار کرد: سرانه امسال کانون‌های مساجد 650 هزار تومان، کانون‌های جدیدالتأسیس 500 هزار تومان، کانون‌های نور یک‌میلیون تومان و کانون‌های تخصصی سه‌میلیون تومان است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول