اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته راهبردی انرژی در دانشگاه اصفهان:

اصفهان ظرفیت مناسبی برای استفاده از انرژی‌های خورشیدی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته راهبردی انرژی در دانشگاه اصفهان گفت: اصفهان استعداد و ظرفیت خوبی برای استفاده بهینه از انرژی‌های تابشی به جای سوخت‌های فسیلی دارد اما تاکنون به خوبی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار نگرفته است.

اصفهان ظرفیت مناسبی برای استفاده از انرژی‌های خورشیدی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ایران قاضی پیش‌ از ظهر امروز در نخستین همایش کمیته‌های کاربردی دانشگاه اصفهان که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: اصفهان به دلیل تراکم جمعیت بسیار و اینکه یکی از قطب‌های صنعتی کشور است از جمله آلوده‌ترین شهرهای کشور است.

وی افزود: استفاده از انرژی‌های دیگر مانند انرژی خورشیدی بهترین راه‌‌حل برای رفع این مشکل بزرگ و کم کردن خطرات ناشی از آلودگی بر زندگی شهروندان است.

مدیر کمیته راهبردی انرژی در دانشگاه اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه در طول سال، 320 روز تابش خورشیدی ماکزیمم در اصفهان داریم، این شهر ظرفیت مناسبی برای ذخیره و استفاده از این انرژی در صنایع گوناگون را دارد و این در حالی است که اکنون 100 درصد صنایع از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: ما در کمیته راهبردی انرژی دانشگاه اصفهان در پی یافتن راه صحیح برای بومی کردن استفاده از این انرژی هستیم و تاکنون 72 شورای عمومی و 132 شورای تخصصی برای یافتن راهبردهای صحیح در این ارتباط برگزار کرده‌ایم.

قاضی تاکید کرد: استفاده از پیل سوختی برای حمل‌ و نقل از دیگر برنامه‌های این کمیته است که تجاری‌سازی آن بسیار مهم است و امیدواریم بتوانیم آن را حداقل در سطح دانشگاه اصفهان اجرایی کنیم.

گزارش فارس حاکی است، در ادامه این همایش نمایندگان دیگر کمیته‌های راهبردی مانند نانوفناوری، زیست‌فناوری، هوافضا و کمیته‌ سلول‌های بنیادین و کمیته‌های دیگر به معرفی اعضای خود و توضیحاتی درباره طرح‌های در دست اجرا و تجاری شده خود پرداخته و خواستار حمایت مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ادامه و به نتیجه رساندن طرح‌های خود شدند.

هم‌چنین آقامیری معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری نیز در پایان این همایش از کمیته‌هایی که نماینده‌ای در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ندارند، درخواست کرد که افرادی را برای ارتباط و تعامل بیشتر در آینده به این مرکز معرفی کنند ضمن اینکه قول بررسی و همکاری بیشتر درباره طرح‌های مطرح شده در همایش را به نمایندگان این کمیته‌ها داد.

به گزارش فارس، در حاشیه نخستین همایش کمیته‌های کاربردی دانشگاه اصفهان هم‌چنین نمایشگاهی از دستاوردهای فناورانه طرح‌های راهبردی اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول