اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام شرکت ملی گاز ایران:

طرح جامع انرژی تدوین شود

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام شرکت ملی گاز ایران گفت: طرح جامع انرژی به منظور دست‌یابی به اهداف سند چشم‌انداز توسعه باید تضمین شود.

طرح جامع انرژی تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مصطفی کشکولی ظهر امروز در نخستین همایش ملی بومی‌سازی فناوری‌های نوین انرژی که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ایران دارنده دومین ذخایر گاز و سومین تولید کننده این محصول در دنیا است و با دست‌یابی به اهداف برنامه پنجم توسعه و هم‌چنین سند چشم‌انداز 1404 جایگاه ایران ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون زیرساخت‌های بسیار خوبی در بخش صنعت گاز در کشور وجود دارد و 13 پالایشگاه گاز، 65 نیروگاه و 2 هزار جایگاه CNG از جمله مهم‌ترین زیرساخت‌های موجود در کشور است.

کشکولی گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران برای استخراج و صادرات گاز بسیار بالا است و این آمادگی را داریم که از کلیه تولید کنندگان داخلی در زمینه صنعت گاز حمایت کنیم.

قائم‌مقام شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: صنعت گاز بعد از انرژی هسته‌ای بسیار پرخطر است و باید تولید کنندگان داخلی نسبت به افزایش کیفیت محصولات خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: امروز با افتخار باید اعلام کنیم که در تمامی فازهای جدید پارس جنوبی شرکت‌های ایرانی مشارکت بسیار فعالی دارند.

قائم‌مقام شرکت ملی گاز ایران با اشاره به صادرات این محصول به سایر کشورها تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که گاز ایران را از طریق ترکیه به اروپا صادر کنیم و توافقنامه‌هایی نیز برای صادرات گاز به کشورهای منطقه از جمله عراق امضا شده است.

کشکولی تاکید کرد: اگر بخواهیم به اهداف مدنظر در سند چشم‌انداز ایران 1404 دست پیدا کنیم باید هر چه سریع‌تر طرح جامع انرژی در کشور را تدوین کنیم.

وی اشاره کرد: براساس این سند ایران باید در تجارت جهانی دارای سهم 10 درصدی صادرات گاز شود، در حالی که در حال حاضر تنها یک درصد از تجارت گاز در اختیار ایران است.

قائم‌مقام شرکت ملی گاز ایران با اشاره به لزوم استفاده از انرژی‌های نوین عنوان کرد: در اکثر استان‌های کشور روزهای آفتابی بسیار زیادی وجود دارد و باید از این انرژی خدادادی به نحو احسن استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: علاوه بر این مصرف داخلی نیز باید مدیریت شود و شرکت ملی گاز در این زمینه به دنبال راه‌اندازی پالایشگاه‌ها و توربین‌های ملی است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول