اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت؛

استفاده از انرژی خورشیدی در ایستگاه حفاظت گاز

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در کشور تأمین برق ایستگاه حفاظت کاتدی (CPS) با بهره‌گیری از انرژی خورشیدی در شرکت گاز استان قم اجرا شد.

استفاده از انرژی خورشیدی در ایستگاه حفاظت گاز
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، مدیر عامل شرکت گاز استان قم اظهار داشت: این شرکت برق مود نیاز یکی از ایستگاه‌های حفاظت از زنگ خطوط لوله مدفون گاز طبیعی خود را برای نخستین بار در کشور با به‌کارگیری انرژی خورشیدی (سیستم فتوولتائیک) تأمین کرد.
هوشنگ محمدی اضافه کرد: این پروژه در قالب طرح توسعه کاربرد انرژی‌های تجدید پذیر در حوزه گاز رسانی اجرا شد.
وی گفت: با عنایت به قرار گرفتن این استان در منطقه گرم و خشک و بالا بودن میزان تابش خورشید، با مطالعه و بررسی‌های لازم این تکنولوژی در ایستگاه حفاظت کاتدی اجرا و به بهره برداری رسید.
مدیر‌عامل شرکت گاز استان قم در ادامه اظهار داشت: از دستاوردهای حاصل از اجرای این پروژه به روش فتوولتائیک می‌توان به موارد تنوع بخشی به سبد انرژی کشور، ارائه راهکارهای عملی در راستای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها، صیانت از منابع انرژی فسیلی کشور و حفظ محیط زیست و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه پایدار اشاره کرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول