اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دارا بودن 11 درصد ذخایر نفتی و 17 درصد ذخایر گازی

شیخ‌بهایی: جایگاه نخست ذخایر انرژی در اختیار ایران است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع گاز ایران گفت: ایران با دارا بودن 11 درصد ذخایر نفتی و 17 درصد ذخایر گازی جهان در مجموع رتبه نخست ذخایر انرژی را در دنیا دارد.

شیخ‌بهایی: جایگاه نخست ذخایر انرژی در اختیار ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی شیخ‌بهایی در آیین افتتاحیه سه نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی در محل تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار داشت: صنعت نفت یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین صنایع کشور به حساب می‌آید که نقش تاثیرگذاری را در اقتصاد کشور برجای خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه دشمن نیز همین بخش را نشانه گرفته است، افزود: کاری که دشمن چندی پیش در خصوص تحریم بنزین کرد نیز از همین موضوع نشأت می‌گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع گاز ایران تاکید کرد: با این حال با همت موجود در مجموعه پتروشیمی وزارت نفت، وابستگی کشور به بنزین وارداتی رفع شد.

وی با اشاره به وجود بیش از 10 هزار جایگاه سوخت سی‌ان‌جی در سراسر ایران ابراز داشت: این جایگاه با ظرفیت بیش از 20 میلیون مترمکعب گاز در روز برابر با 20 میلیون لیتر بنزین اقدام به سوخت‌‌رسانی می‌کنند.

شیخ‌بهایی گفت: صنعت نفت بیش از 60 درصد نیازهای کشور را تامین می‌کند.

وی میزان بهره‌مندی خانوارهای شهری و روستایی را از نعمت گاز طبیعی به ترتیب 96 درصد و 59 درصد عنوان کرد و اظهار کرد: هم‌چنین بیش از 67 نیروگاه برق در سراسر کشور نیز از گاز برای تولید برق استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع گاز ایران ادامه داد: تا به حال 920 شهر و 12 هزار و 800 روستا را در کشور گازرسانی کرده‌ایم.

وی تعداد خانوارهای زیر پوشش گاز را بالغ بر 18 میلیون و 850 هزار خانوار ذکر کرد و بیان داشت: طول شبکه توزیع و انتقال گاز کشور نیز به ترتیب 220 و 32 هزار کیلومتر است.

شیخ‌بهایی تعداد مشترکان صنعتی گاز در کشور را بالغ بر 9 هزار مشترک عنوان کرد و گفت: کشور ایران با دارا بودن 11 درصد ذخایر نفتی و 17 درصد ذخایر گازی جهان در مجموع رتبه نخست ذخایر انرژی را در دنیا دارد.

وی تاکید کرد: باید موضوع اصل 44 قانون اساسی را در صنعت نفت و گاز به صورت بسیار جدی دنبال کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع گاز ایران گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد انرژی کشور وابسته به گاز است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول