اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس از بازدید طرح‌های جهادی نهبندان

بدرقه اردوهای جهادی همراه با اشک/دست‌های پینه‌زده‌ای که چشم‌انتظارند

خبرگزاری فارس: اردوهای جهادی را مردم روستاها باور کرده‌اند و گواه این مطلب اشک‌های مردان و زنان محروم در بدرقه فرزندانشان است اما هنوز هستند دست‌های پینه‌زده‌ای که چشم انتظارند.

بدرقه اردوهای جهادی همراه با اشک/دست‌های پینه‌زده‌ای که چشم‌انتظارند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، سفر و بازدید ظهر امروز مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از طرح‌های عمرانی بسیج در نهبندان با حاشیه‌های خواندنی همراه بود.

اردوهای جهادی را مردم روستاها باور کرده‌اند و گواه این مطلب اشک‌های مردان و زنان محروم هر روستا در بدرقه فرزندانشان در بسیج سازندگی است.

هر چند بسیج در این سال‌ها به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب به خوبی جامه عمل پوشیده اما قطعا رفع محرومیت نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها با بسیج سازندگی است چون هستند هنوز دست‌های پینه‌زده‌ای که چشم انتظارند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در بازدید از طرح‌های عمرانی بسیج در نهبندان تعداد پروژه‌های در دست اجرای استان را 560 پروژه با اعتباری بیش از 9 میلیارد تومان دانست.

محمد زهرایی اضافه کرد: از این تعداد 46 پروژه در شهرستان نهبندان با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان توسط بسیج سازندگی در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه امسال نام گروه‌های جهاد به نام حلقه‌های جهادی تغییر یافته است، تصریح کرد: بسیج سازندگی حلقه‌های یک روزه برای ایام بهار، حلقه‌های 10 روزه برای طرح هجرت دانش‌آموزی و حلقه‌های 15 روزه برای دانشجویان دارد.

زهرایی ادامه داد: بسیج سازندگی در سال جاری از گروه‌های جهادی میهمان و خارج استانی بسیار کم استفاده می‌کند و گروه‌ها یا حلقه های دانشجویی از میان دانشجویان هر شهرستان تشکیل و برای انجام ماموریت به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی افزود: امسال از ظرفیت‌های بسیج محلات برای اعزام گروها یا حلقه‌های جهادی به مناطق محروم بهره‌مند می‌شویم.

فرماندار نهبندان هم از تمامی مسئولان اجرایی شهرستان خواست تا در زمینه اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم نهبندان و فراهم کردن وسایل و امکانات مورد نیاز آنها اقدام و اهتمام داشته باشند.

حسین شرافتی یادآور شد: رشد برخی از شاخص‌های شهرستان در زمینه‌های عمرانی و فرهنگی با اقدامات و برنامه‌های بسیج سازندگی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی باید بیش از پیش به مسائل فرهنگی و معنوی توجه کنند، اظهار داشت: ترویج و تعمیق فرهنگ کار و تلاش یکی از مسائلی است که امروزه توسط گروه‌های جهادی و طرح‌های هجرت در سطح جامعه به ویژه روستاها تحقق می‌یابد.

شرافتی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همیشه با ظلم و استکبار در مبارزه بودند و همین مهم سبب معرفی امام خمینی(ره) به عنوان الگوی مبارزه با استکبار در جهان شده است.

وی ادامه داد: امام راحل به دلیل داشتن شخصیتی الهی و سیاسی و افکار ظلم‌ستیزی همواره در یاد و خاطر ملت و حتی جهانیان می‌ماند و این مهم ادای دین ملت و مسئولان نظام اسلامی را نسبت به امام(ره) دوچندان کرده و می‌کند.

--------------------------------

گزارش: ابوذر اربابی

-------------------------------‌

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول