اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام وزیر دادگستری:

کارکردهای امروز مساجد بر کنش‌های مسلمانان تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزیر دادگستری گفت: مساجد نقش موثری در شکل‌دهی شخصیت اجتماعی دارند و امروز کارکردهای مسجد مدنی بوده و در کنش‌های مسلمانان تاثیرگذار است.

کارکردهای امروز مساجد بر کنش‌های مسلمانان تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، غلامرضا سعیدی ظهر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره ملی مسجد و سلامت اجتماعی در تالار فروردین مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج اظهار داشت: خروجی عملکرد مساجد با جامعه ارتباط مستقیم دارد و هر اندازه که عملکرد مساجد مثبت باشد به همان اندازه در وضعیت جامعه تاثیرگذاری مثبتی خواهد داشت.

وی مصداق این بحث را ارتباط معنویت با میزان جرم در جامعه عنوان کرد و افزود: هر چه رابطه انسان‌ها با خدا و معنویت و مانوس شدن با مساجد بیشتر شود، میزان جرایم در جامعه کاهش می‌یابد.

سعیدی مسجد را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی در راستای رفع نابهنجاری‌های اجتماعی و تطابق انسان با ارزش‌های والای انسانی و اسلامی نامید و تقویت امید، ارتقای ارزش‌های اسلامی در جامعه، تقویت روح همبستگی و پیوستگی و اجتناب از خودخواهی و خودمحوری و جلوگیری از انحرافات فکری را از کارکردهای مسجد برشمرد.

به گفته قائم‌مقام وزیر دادگستری، مسجد نهادی انسان‌ساز است و از آنجایی که نهادها برای پاسخ به برخی نیازها شکل می‌گیرند، مسجد هم پاسخی به حقیقت‌جویی و معناگرایی انسان‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به ارتباط‌گیری جوانان با مساجد در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کاهش حال حاضر این ارتباط را یک واقعیت و نیازمند آسیب‌شناسی دانست.

وی اظهار کرد: برای جذب جوانان به مساجد باید از اهرم‌های انگیزشی استفاده شود و برخوردهای مهری را جایگزین برخوردهای قهری کرد.

به گفته قائم‌مقام وزیر دادگستری، رابطه جوانان با مساجد در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بهتر شده اما کافی نیست و نباید این واقعیت را انکار کرد چراکه فاصله گرفتن جوانان از مساجد زیبنده نظام اسلامی نیست.

وی تاکید کرد در صورتی که خود برای جوانان این مرز و بوم تصمیم‌گیری نکنیم زمینه برای دشمنان مبنی بر سوق دادن جوانان ما به سمت انحرافات و جداسازی از نظام اسلامی فراهم خواهد شد.

سعیدی قانع شدن به برخی از اقدامات مقطعی را یک آسیب جدی دانست و بر استمرار و پیوستگی در برنامه‌های ارزشی به منظور یادآوری و جلوگیری از ورود برخی افکار در تصمیم‌سازی‌های داخلی تاکید کرد.

قائم‌مقام وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: در صورتی که ما نتوانیم با جذابیت‌ها و نگرش‌های مثبت جوانان را به سمت مساجد و ارزش‌های اسلامی سوق دهیم دشمن از این وضعیت سوءاستفاده کرده و آنان را در مسیر مدنظر خود هدایت خواهد کرد.

سعیدی از مساجد به‌عنوان نقطه ثقل پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: شکل‌گیری انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد و ریشه این نظام الهی به مساجد باز می‌گردد.

قائم‌مقام وزیر دادگستری در پایان با اذعان به اینکه خودسازی رکن رکین پیشگیری از جرم و این مهم در سایه گرایش و عمل به ارزش‌های اسلامی محقق می‌شود، یادآور شد: با عمل به آموزه‌های دین و حضور در مساجد برای اقامه نماز و عبادت بستر برای کاهش جرم فراهم می‌شود.

نخستین جشنواره مسجد و سلامت اجتماعی به همت معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان کردستان به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول