اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد آمل:

فعالیت‌های مسجدی معضل‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کاهش معضلات اجتماعی نقش اساسی دارند.

فعالیت‌های مسجدی معضل‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمد محمدی ظهر امروز در همایش آسیب‌شناسی دینی و نشست با مدیر مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان بیان داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کاهش معضلات اجتماعی نقش زیادی دارند.

وی با اشاره به نقش محوری مساجد از صدراسلام تاکنون یادآور شد: در صدر اسلام مسجد علاوه بر اینکه یک مکان عبادی و مذهبی برای عبادت و طاعت بوده است، ولی بیشتر تصمیم‌گیری‌های جنگ و غزوات پیامبر در آن انجام می‌شد و محل گردهمایی سیاسی و اجتماعی مردم بود.

محمدی تصریح کرد: باید فرهنگ اصیل اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت در کانون‌های مساجد برای تبلیغ در بین جوانان نسل امروز ترویج یابد و کارهای فرهنگی ما به روز و کارآمد شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با تاکید اینکه زمینه برای انجام امور فرهنگی فراهم است، بیان داشت: نباید اجازه دهیم تا افکار شوم غربی و استکباری در جامعه اسلامی جا خوش کند و مسئولان مسجدی باید برای در جذب جوانان و ترویج ارزش‌ها برنامه‌های اساسی داشته باشند.

وی با اعلام اینکه مسئولان ما دغدغه دین دارند، گفت: بیشتر مدیران مسئول کانون‌ها نیز از قشر فرهنگی هستند و به مقوله فرهنگ و مسائل دینی و مذهبی اهتمام خاصی دارند.

محمدی ادامه داد: باید در مقابل تهدیدات مختلف دشمنان استکباری که هر روز با شکل و شمایلی جدید و نوین وارد عرصه می‌شوند باید با آسیب‌شناسی و دشمن‌شناسی وارد عمل شده و هر لحظه از فعالیت‌هایشان آنالیز داشته باشیم، زیرا آنها قصد حمله به قلوب جوانان و مردم را دارند و وظیفه ما است تا قبل از آسیب جدی به جامعه پادزهر خود را در مقابل زهرهای مهلک‌شان آماده داشته باشیم.

به گزارش فارس، در پایان این نشست مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد این شهرستان نظرات و پیشنهادات خود را عنوان کردند و نظر اکثریت این بود که با بودجه ناچیز اختصاص یافته به کانون‌های فرهنگی و هنری نمی‌تواند کارهای فرهنگی بزرگ را از کانون‌ها انتظار داشت.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول