اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

پزشک خانواده مردم را از سرگردانی رها می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرای برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع را موجب رها شدن مردم از سرگردانی در حیطه درمان دانست.

پزشک خانواده مردم را از سرگردانی رها می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمد هادی ایمانیه اظهار داشت: با اجرای برنامه پزشک خانواده شهری، بیمار برای درمان ابتدا باید به پزشک خانواده خود که یک پزشک عمومی است مراجعه کند و از طریق وی به متخصص مربوطه ارجاع داده می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس مردم در صورت بروز درد و نیاز به درمان‌های تخصصی توسط پزشک خانواده راهنمایی و ارجاع می‌شوند و دیگر نیازی نیست که خودشان برای تشخیص بیماری به چند متخصص مراجعه کنند.

این فوق تخصص گوارش کودکان، گفت: در حال حاضر در مواردی بیمارانی به من مراجعه می‌کنند که به 10 یا 12 پزشک پیش از من مراجعه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در این پروسه تا بیمار به پزشکی که در واقع مربوط به بیماریش است مراجعه کند، گاهی آزمایش‌ها و عکس‌برداری‌های بسیاری انجام داده که بی‌مورد بوده‌اند.

ایمانیه افزود: پزشک خانواده بیمار را راهنمایی می‌کند تا در ابتدا به متخصص مربوطه مراجعه کند و از این سرگردانی نجات یابد.

وی گفت: نظام ارجاع پزشک خانواده به متخصص‌ها هر ماه یک‌بار توسط وزارت بهداشت و وزارت رفاه مانیتور می‌شود تا از مشکلات احتمالی، به طور مثال ارجاع‌های پزشک خانواده به یک متخصص خاص بدون نیاز بیمار، پیشگیری شود.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول